الأحد، 22 أبريل 2012

يوميات مدام عنايات


الحلقة الحادية و العشرون

وصلنا لحد فيييييييييييييين؟
آه افتكرت وبعدين ابتدى الشاب يعرف عبده على نفسه........

الشاب:انا ابراهيم عبدالله مدير الشركه العربيه اللي كانت بتشتغل فيها منى
عبده:منى؟
ابراهيم :اه منى كانت بتشتغل معايا في الشركه
عبده:حضرتك عايز تقول ايه؟
ابراهيم:لما منى اتعينت في الشركه كانت كل الشركه معجبه بجمالها وشياكتها بس انا كنت مشغول لدرجة اني ملاحظتهاش خالص
عبده: كمل حضرتك انا سامعك
ابراهيم:اصلي بفتكر الكابوس اللي عشت فيه بسببها
عبده:كابوس ايه؟
ابراهيم:لعبت عليه دور البريئه وخلتني اتجوزها وطبعا اصرت اننا نتجوز عرفي وقالتلي انها عندها شقه يعني مش داخله على طمع وانا طبعا كنت كأني اول مره اشوف ست حلوه في حياتي وطبعا اتجوزتها
عبده:بس هي قالتلي ان حضرتك كنت بتعاملها وحش
ابراهيم :بعاملها وحش؟؟؟؟؟؟ هههههههههه
عبده:بتضحك على ايه؟
ابراهيم :اصل ده نفس الكلام اللي قالتهولي عن جوزها اللي قبلي
عبده:مش فاهم؟
ابراهيم:انا افهمك انا اتجوزت منى وابتديت اسوأ ايام حياتي كانت دايما بتتهمني اني مش مهتم بيها بس الحقيقه اني كنت بشتغل عشان اخليها سعيده وللاسف هيه مقدرتش تتغير عشان حياتنا تنجح لحد ما جه يوم حصل افظع شيء في الدنيا
عبده:حصل ايه؟
ابراهيم :رجعت من سفريه شغل وفتحت باب الشقه ودخلت لقيت الدنيا ظلمه ماعدا نور اوضه النوم دخلت لقيت منى نايمه مع هاني زميلها في النادي ,تعرفه؟
عبده:آآآه اعرفه وبعدين حصل ايه؟
ابراهيم :طلقتها طبعا وضربت هاني ده لحد ما الجيران خلصوه من ايدي بالعافيه
عبده:انا اسف للي حصل
ابراهيم :لا الموضوع ده انا نسيته خلاص
عبده:امال حضرتك جايلي ليه؟
ابراهيم:جاي احذرك من منى
عبده:انا طلقتها خلاص
ابراهيم:ما هوه ده اللي انا جاي احذرك منه
عبده:تحذرني من ايه بالضبط؟؟
ابراهيم :اصل الكابوس بتاعي ابتدى بعد ما طلقتها...................
عبده بص لابراهيم وهوه مذهول ومش مصدق اللي بيسمعه!!!!!!!!!!!!!!!


تاني يوم ركبت عنايات عربيتها وراحت شغلها وهيه حاسه انها انسانه تانيه بس برده جواها حزن جامد اوي مش قادره تتخلص منه.......
وصلت الشركه وابتدت تشتغل وكانت فرحانه بتشجيع ياسر ليها وهوه كان صبور معاها اوي وكمان زمايلها كانوا كويسين معاها وبعد ما خلصت ركبت العربيه ورجعت البيت وقبل ما تدخل العماره لقت مفاجأة على باب العماره...........

منى في النادي قاعده مع هاني وبتقوله:
منى : تخيل اهمجي ده يضربني وكمان يطلقني
هاني:نفسي اعرف كان عاجبك فيه ايه؟
منى:ولا حاجه بس كنت متغاظه من انه مثالي اوي وبيحب مراته وولاده
هاني: وايه اللي يغيظك في كده؟
منى:اصلك مشفتش ايام زي اللي انا شوفتها مع بابا
هاني :انسي بقى ده حاجات قديمه
منى:انسى انه كان كل يوم مع واحده ..انسى ان ماما ماتت من كتر زعلها على اهماله ليها..انسى انه عمري ما سألني عامله ايه؟ محتاجه حاجه ولا لأ ؟ اتأخرتي ليه ؟ مين اللي معاكي في الأوضه ؟
هاني:خلاص يا منى انسي بقى
منى:انسى ؟؟ على رأيك لازم انسى ,ايه رايك نطلع اسبوع شرم الشيخ؟
هاني:يلا بينا ده انا زهقان خالص


بعد ما مشي عبده من الكافيتريا وسلم على ابراهيم ساق العربيه وهوه عمال يفكر في الكلام اللي قاله وحس قد ايه هو ظلم نفسه وظلم ولاده وظلم حبيبته اللي عمرها ما زعلته وكمان فكر هيعمل ايه مع منى لو ابتدت تاذيه في شغله زي ما عملت مع ابراهيم ولقي نفسه وصل تحت بيته...........فركن وفضل واقف وبعدن جاتله فكره قال انه هينفذها بكره..........

اول ما عنايات قفلت العربيه وراحت تدخل العماره لقت اكبر واجمل بوكيه ورد شافته في حياتها فاستغربت يا ترى بتاع مين ؟؟؟؟؟؟؟؟
وحست ان فيه حد واقف وراها فبصت لقت عبده واقف وكان شكله صعب خاسس خالص ودقنه طويله وتحت عينيه اسود فكان نفسها تاخده في حضنها .............بس قالت لا لازم اكمل الخطه لحد الآخر فقالت:
عنايات:خير يا عبده؟عايز تشوف الولاد؟اتفضل هما فوق
عبده:انا مش عايز اشوف الولاد
عنايات:خير يا عبده؟
عبده:انا عايز اتكلم معاكي
عنايات:معلش يا عبده انا راجعه من الشغل تعبانه خليها يوم تاني عن اذنك
عبده :طب مش هتاخدي الورد
عنايات:اه شكله حلو ميرسي ,مع السلامه يا عبده
وسابته وطلعت ووقف عبده مش مصدق ان ده عنايات وحس انها اتغيرت خالص وحس ان عنايات حبيبته وحشته اوي
ومشي وهوه حاسس بحزن وراح يدور على مطعم ياكل فيه عشان مفطرش من الصبح .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق