الخميس، 26 أبريل 2012

بتحبني ؟

 

 

الحلقة العاشرة

 

 

الصبح صحيت ليلى وهي فرحامه من غير ما تعرف السبب وكانت عماله تغني ووقفت كتير ادام الدولاب عشان تختار هتلبس ايه وبعد تفكير عميق جدااااا اختارت بنطالون جينز كحلي ولبست عليه تيشيرت احمر قصيره ولبست شوز احمر رقيق وسابت شعرها مفرود وحطت ميك اب رقيق وبيرفيوم جادور وبصت لنفسها في المرايه وضحكت وخرجت من اوضتها لقيت باباها ومامتها قاعدين على السفره واول ما باباها شافها ابتسم :
باباها:صباح الخير يا حبيبة بابا

ليلى وهي بتبوسه:صباح الخير يا بابا
مامتها:صباح الخير يا لولو , بس ايه البيرفيوم الجميل ده ؟؟؟؟؟؟
ليلى وهي بتبوسها:عادي يا ماما
ليلى:انا هروح المنتجع انهارده عشان اخلص شغلي
باباها:طيب يا حبيبتي بس خلي بالك من الطريق
ليلى:متخافش عليه
مامتها:يا بنتي كفايه سفر بقى الطريق خطر
ليلى:متقلقيش ما المهندس خالد هيرجع ورايا بالعربيه زي امبارح
مامتها بصت لباباها وابتدوا يفطروا مع بعض واستأذنت ليلى وراحت شغلها ومامتها سألت باباها:
الام:هي مالها ؟
الاب:بنتك شكلها بتحب
الأم:لا مش معقوله ده عمرها ما حد عجبها ولا لفت نظرها
الاب:انتي مش شايفه عينيها بتلمع ازاي
الام:بس يا ترى مين؟
الاب وهو بيبتسم ابتسامه ليها معنى: الله اعلم

وصلت ليلى المنتجع وابتدت تصور الاوض والمطاعم ولما وصلت الكافيه لقيت ايهاب هناك بيشوف حاجات مع العمال واول ما شافها:
ايهاب:صباح الخير يا ليلى
ليلى :صباح الخير
ايهاب:تعالي اشربي حاجه ونتكلم شويه
ليلى:اوكيه
وقعدوا على ترابيزة والجرسون جاب نيسكافيه وقدمه لليلى وقهوه لايهاب:
ايهاب:ايه اخبار الصور؟
ليلى:ان شاء الله هخلص تصوير انهارده وهحمضهم وهقدمهم للمهندس خالد
ايهاب:انا واثق انهم هيكونوا حلوين زي صاحبتهم
ليلى وهي بتضحك:لا هيطلعوا حلوين عشان المكان رائع
ايهاب:بجد المكان عجبك؟
ليلى:ده هايل وتصميمه حلو اوي
ايهاب:طيب ايه رأيك تيجي يوم الافتتاح هيكون يوم مميز
ليلى:يا ريت هشوف ظروفي وارد عليك
ايهاب قرب منها ومسك ايديها وقالها:عشان خاطي لازم تيجي
ليلى سحبت ايديها وقالت:ان شاء الله هحاول
واستغربت ليلى من تصرف ايهاب بس فكرت انه انسان محترم واكيد ميقصدش حاجه وحشه ومكنتش واخده بالها ان خالد واقف من بعيد بيبص عليهم وهما مع بعض .............
خالد كان واقف مذهول من المشهد الرومانسي اللي ادامه وادايق ان ليلى شكلها مندمجه اوي مع ايهاب و كمان ماسكه ايده وحس انه اتخدع فيها وانها اكيد بتحاول تتقرب لايهاب عشان غني ما هو كل البنات كده كلهم زي هايدي حبيبته الاولانيه...............
دخل خالد الكافيه ووشه كان متغير خالص:
خالد:صباح الخير ييا جماعه
ايهاب:صباح الخير يا خالد
ليلى وعينيها بتلمع اوي:صباح الخير
خالد:ها يا ليلى خلصتي شغلك هنا؟
ليلى:تقريبا
خالد:عشان ورانا شغل كتير في الشركه عشان يوم الافتتاح
ليلى:اوكيه هخلص واطلع عالشركه
خالد:حاولي تبقي اسرع من كده
ليلى استغربت من طرقة كلامه معاها وكأنها هنا بتتسلى وقامت عشان تروح تخلص تصوير وسابتهم مع بعض.
ايهاب:انا جهزتلك الشيك وارجوك يا خالد عايز دعايه هايله ليوم الافتتاح
خالد : ان شاء الله هيكون يوم جميل
ايهاب:ان شاء الله
وفضل خالد وايهاب يتكلموا في الشغل وفي الوقت ده كانت ليلى خلصت وركبت عربيتها عشان ترجع الشركه ومراحتش تسلم عليهم عشان كانت زعلانه من طريقة كلام خالد معاها وطول الطريق كانت بتفكر هو ليه بقى بيعاملها بجفاء يا ترى ايه الغلط اللي عملته؟؟؟؟؟
خالد خلص مع ايهاب وسأله:
خالد:خلاص انا هرجع الشركه واي حاجه يبقى بينا تليفونات
ايهاب:اوكيه
خالد:شوفي ليلى فين عشان امشي وراها بالعربيه
ايهاب:ثواني
اتصل ايهاب بالامن وسألهم على ليلى وعرف انها خرجت من نص ساعه من البوابه وقال لخالد:
ايهاب:تخيل ده مشت من نص ساعه
خالد:طيب خلاص انا هروح عالشركه سلام
ايهاب:سلام

خالد لقي نفسه متغاظ من ليلى عشان مشيت من غيره وفضل مدايق وهو سايق وفجأه لقي عربية ليلى واقفه عند استراحه في الطريق فقرر يقف يشوفها.........................



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق