السبت، 28 أبريل 2012

السكرتيرة الحسناء

 

 

الحلقة العاشرة

 

 

بصت شهد لمعتصم وهي مكسوفه وحاسه انها خايفه من اعترافه بحبه ليها عشان مش متاكده من حبه ليها لانهم بقالهم مده قصيره يعرفوا بعض فقالت:
شهد:انا اتعلقت بيك التره اللي فاتت وبفكر فيك كتير وببقى فرحانه لما اكون معاك بس خايفه تكون انت معجب بيه بس مش بتحبني

معتصم:لا يا شهد انا متأكد من مشاعري ناحيتك بس واضح انك انت اللي مش متاكده من مشاعرك لسه , بس انا عايزك تسمحي اننا نقرب من بعض ويوم ما تقوليلي انك بتحبيني هيكون اسعد يوم في حياتي.......................
شهد:طيب تصبح على خير
معتصم:احلمي بيه
شهد ضحكت وقالت:انا مش بحلم,تصبح على خير
دخلت شهد عشان تنام وفضل معتصم واقف في البلكونه يفكر ازاي يخلي شهد تحبه.............................
شهد غيرت هدومها ونامت عالسرير وهي بتفكر في كلام معتصم وفضلت تفكر معقول يكون حبها بجد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تاني يوم صحيت شهد بدري ولبست جيببه لونها احمر واسعه وقصيره وعليها بلوزه بيضا مرسوم عليها قلب احمروفردت شعرها ونزلت تحت لقيت مدام احلام قاعده بتشرب قهوتها:
شهد:صباح الخير يا طنط
احلام:صباح الخير يا حبيبتي ,ايه اللي صحاكي بدري؟
شهد:عادي
احلام:اخبار معتصم ايه؟
شهد وشها احمر وقالت:كويس
احلام:ها حليتوا المشاكل اللي بينكوا ؟
شهد:بنحاول نفهم بعض لسه
احلام:بصي يا شهد معتصم انسان محترم واخلاقه ممتازه انا اعرفه من ساعة ما كان بيتدرب في الشركه وكان دايما قد المسؤوليه
شهد:بس انا خايفه من مشاعري ناحيته
احلام:خدي وقتك وفكري براحتك والقرار في الآخر ليكي لوحدك
سرحت شهد وقعدت تفكر في كلام احلام وهي سرحانه لقيت في حد قعد جنبها لقيت معتصم جه ولابس شورت اسود وتيشيرت ابيض وكوتشي ابيض وقالهم:
معتصم:صباح الخير
احلام:صباح الخير
شهد:صباح الخير
معتصم:تحبي نعملي ايه انهارده يا شهد عقبال معاد المعرض بالليل؟
شهد:مش عارفه
معتصم:ايه رأيك نركب بيتش باجي ؟
شهد :اوكيه
واستأذنوا من احللام انهم بعد الفطار هيروحوا يركبوا بيتش باجي واحلام وافقت وبعد الفطار راحوا وكل واحد فيهم لبس النظاره الشمس عشان الرمله وابتدى معتصم يقول لشهد انها تمشي براحه عشان ده اول مره ليها وفضل ماشي جنبها واول ما شهد حست انها اتعلمت ساقت بسرعه ومعتصم خاف عليها اوي ووقف وخلاها تقف وقالها وهو متعصب:
معتصم:ايه يا شهد بتسوقي بسرعه ليه كده ممكن تقعي
شهد:ماتخافش عليه انا اتعلمت خلاص
معتصم:معلش يا شهد خلي بالك
شهد:حاضر بس متكشرش كده
معتصم:انا بخاف عليكي اوي
شهد:طب ما انا عارفه (وقعدوا يضحكوا وكملوا سواقه...........)
وبالليل جه معاد المعرض ولبست شهد بدله سودا جاكتها قصير وتحتها قميص احمر ساتان وفردت شعرها وحطت ميك اب خفيف ونزلت لقيت معتصم مستنيها ولابس بدله سودا وقميص ابيض وكرافت سودا وفيها خطوط بيضا واول ما وصلت عنده مسك ايديها وباسها ودخلوا بعض للمعرض وابتدوا يشتغلوا وكان كل ما يبعدوا عن بعض يفضلوا يبصوا لبعض وعدى الاسبوع ورجعوا القاهره وابتدت مرحله جديده في علاقة معتصم وشهد............................




هناك تعليق واحد: