الخميس، 26 أبريل 2012

بتحبني ؟

 

 

الحلقة السادسة عشر

 

 

بعد ما مروه وليلى خلصوا كلام اتفقوا ان ليلى تروح ويبتدوا تنفيذ الخطه من تاني يوم في الشركه واول ما وصلت ليلى البيت دخلت اوضتها وقعدت تفكر في كلام مروه وحست ان خالد بيقاوم مشاعره ناحيتها بس هي لازم تنسيه حبيبته الاولانيه وتأكدله انها مختلفه ونامت وهي بتحلم بخالد.............................
الصبح وصلت ليلى مكتبها لقيت مروه بتكلمهاعلى تليفون المكتب:

مروه:صباح الخير, ايه الاخبار؟
ليلى:صباح النور, الاخبار عندك انتي
مروه: بصي يا ستي الشركه هتعمل معرض للتسويق للمنتجع في دبي والمفروض ان انا وانتي وخالد هنسافر اسبوع هناك
ليلى:الله ده اول مره هسافر دبي
مروه:ليلى ركزي شويه خلينا في موضوعنا الاساسي
ليلى:اه صحيح طب كملي
مروه:انا بقى هعتذر ومش هسافر وانتي هناك بقى تعملي اللي اتفقنا عليه
ليلى:ايه ده هسافر معاه لوحدي؟
مروه:لا معاكي حق بلاش هبعت معاكي ساره
ليلى:خلاص يا ستي هسافر لوحدي معاه
مروه:ايوه كده
ليلى:السفر امتى؟
مروه:انا هجز التذاكر على يوم الخميس اللي جاي
ليلى:اشمعنى الخميس؟
مروه:عشان الجمعه اجازه وهتقضوه سوا لوحدكوا
ليلى:اه صحيح
مروه:انا هقفل بقى ومش هوصيكي اليومين اللي جاين ولغاية معاد السفر تقل عالآخر
ليلى:متقلقيش هحاول امسك نفسي
مروه وهي بتضحك:مش اول ما تلاقيه ادامك عينيك تلمع وتضحكي من غير سبب
ليلى:انا بعمل كده!!!!!!!!!!!!!!
مروه:مره هصورك فيديو وافرجهولك
ليلى:لا طبعا عمري ما عملت كده
مروه:يا واد يا تقيل
ليلى:ايوه طبعا انا تقيله جدا
مروه:طب انا هقل عشان خالد وصل
ليلى:باي
مروه:باي

وصل خالد مكتبه وكان نفسه يشوف ليلى ويعتذرلها عن كلامه البايخ امبارح بس كالعاده مسك نفسه وقرر يركز في شغله.......
دخلت مروه على خالد المكتب:
مروه:صباح الخير يا فندم
خالد:صباح الخير, ازي عادل؟
مروه:الحمد لله
خالد:بلغتي الآنسه ليلى بمعاد السفر لدبي؟
مروه:ايوه
خالد:وقالت ايه؟
مروه:هتجهز نفسها
خالد:وانتي كمان جهزي نفسك
مروه :ان شاء الله

وفات الايام اللي قبل السفر من غير ما ليلى تقابل خالد وكان تعاملهم عن طريق الايميل ومروه وبس.................
صحيت ليلى يوم الخميس بدري وجهزت شنطتها ولبست فستان جينز نص كوم وقصير فوق الركبه وعليه كوتشي ابيض وشعرها رفعته ديل حصان لفوق وحطت ملمع شفايف وماسكارا بس ولبست سلسله في رجليها دهب ابيض ورشت بيرفيوم GUSS وخرجت من اوضتها :
ليلى:صباح الخير يا بابا , صباح الخير يا ماما
باباها:صباح الخير يا حبيبتي , ها جاهزه؟
ليلى:ايوه
مامتها:اقعدي افطري عشان الرحله طويله
ليلى:مش قادره خالص اصلي متوتره
مامتها:عشان خاطري
ليلى:معلش يا ماما مش قادره
وفضلوا يتكلموا شويه وبعدين نزلت ليلى مع باباها عشان يوصلها المطاروسلمت عليه وحضنته جامد ووعدته هتكلمه اول ما الطياه توصل
ودخلت ليلى المطار وخلصت اجراءات السفر وقعدت تستنى عند بوابة الطياره ومسكت قصه وقعدت تقراها وهي مستنيه خالد يظهر
بس اندمجت مع القصه ومحستش بيه لما قرب من الكرسي بتاعها وفضل باصصلها خمس دقايق وهي مش واخده بالها وفي الآخر قعد جنبها وقالها:
خالد: صباح الخير
ليلى اتخضت:صباح الخير
خالد:عامله ايه؟
ليلى:الحمد لله
خالد بص على لبسها وعجبه اوي وكمان عجبه البيرفيوم بتاعها كان رقيق ومنعش و اتأكد انها كانت واحشاه اوي..............
ليلى:امال مروه فين؟
خالد:مروه اعتذرت عشان عادل جوزها تعبان
ليلى:الف سلامه عليه
وفضلوا ساكتين وليلى فضلت تبص عليه من غير ما ياخد باله و عجبها لبسه اوي عشان ده كانت اول مره تشوفه من غير بدله
كان لابس شورت كاروهات ابيض في ازرق وعليه تيشيرت ابيض و شوز ازرق وكالعاده حاطط البيرفيوم بتاعه اللي ليلى بتحبه اوي
ليلى من غير ما تفكر: البيرفيوم بتاعك اسمه ايه؟
خالد : AZZARO ليه عاجبك؟
ليلى وهي مش مركزه: اوي
خالد قعد يضحك وقالها:تحبي تشربي ايه؟
ليلى: ةاي حاجه سخنه
خالد راح ورجع معاه كوبايتين قهوه وقدملها واحده وقعدوا يتكلموا:
خالد:انتي سافرتي دبي قبل كده؟
ليلى:لا ده اول مره
خالد:هتعجبك اوي
ليلى:انا سمعت انها جميله جدا
خالد:انا سافرت كتير بس بجد دبي من اجمل عواصم العالم
ليلى:للدرجه ده
خالد:هتشوفي بنفسك
وابتدى الركاب يدخلوا الطياره وقام خالد وليلى وقفوا في الصف ودخلوا وكانت مروه حاجزه الكرسيين اللي في الصف الاول جنب الشباك
وكل كرسي كان فيه T.V لوحده وابتدت الطياره تتحرك وليلى فرحانه انها هتقعد جنب خالد اربع ساعات تقريبا...............



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق