الأربعاء، 25 أبريل 2012

بعد الفرح

 

 

الحلقة الرابعة عشر

 

 

قعدت مي تعيط وحسام يحاول يهديها ويسألها :
حسام:طب قوليلي في ايه؟ايه اللي حصل؟
مي:في واحده كلمتني وقالتلي انك قاعد معاها في كافيه
حسام:مين ده واسمها ايه؟
مي:معرفش كلمتني ومن ساعتها وانا مش عارفه اتصرف ازاي
حسام:طب وريني الرقم اللي اتصل
مي:اهوه
بص حسام في الرقم وكتبه عنده واتصل بيه :
حسام:الو
السلام عليكم
من فضلك الرقم ده اتصل بيه من تلات ساعات تقريبا
طيب ممكن اعرف السنترال فين بالضبط
طيب شكرا
مي:ها عرفت هي مين؟
حسام:بصي ده سنترال في الهرم
مي:يعني تفتكر مين؟
حسام:بصي انا مش هقدر اقول اسم حد عشان مش متاكد بس لو كلمتك تاني سجلس المكالمه وانا هسمع الصوت وهقدر اعرف
مي:يعني انت مكنتش مع واحده
حسام:يا مي يا حبيبتي ده واضح انها واحده عايزه توقع بينا فمن فضلك متديهاش فرصه
مي:بس ده كانت بتتكلم بثقه فظيعه
حسام:مش عشان تغيظك

مي:يعني انت بتحبني؟
حسام حضنها وقالها:لسه بتسألي بعد كل السنين ده والبيبي اللي جاي في السكه
مي:انا كنت هتجنن
حسام:مش عايزك تزعلي تاني خالص عشان ده غلط عليكي فترة الحمل
مي:طيب
وفضل حسام جنبها لغاية ما نامت وراح قام خرج بره ومسك موبايله اتصل برقم:
حسام:الو
انا عارف انك انتي اللي كلمتي مي
يعني ايه مش انتي
انا عارف وبقولك اهوه ابعدي عني وعن مراتي
اقدر اعمل حاجات كتير اوي
وقفل السكه وفضل واقف في البلكونه يفكر يعمل ايه في المشكله ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تناي يوم راح حسام ومي الشغل ورجعوا حضروا الغدا سوا ودخلت مي تنام شويه وبالليل حسام صحاها وحضر عشا خفيف بس مي مكنتش قادره تاكل خالص بس حسام كان مصمم انها تخلص اكلها كله وفضوا عالوضع ده اسبوعين محصلش اي حاجه جديده لكن يوم الجمعه راحت مي وحسام يزوروا مامته وهناك كانت هاله بنت خالته قاعده وسلمت على مي بأسلوب وحش جدا فحسام قال:
حسام:ازيك يا هاله؟ وازي خالتي؟
هاله:تمام
حسام:مش تباركي لمي
هاله:على ايه؟
حسام:اصلها حامل عقبالك
هاله :مبروك,انا هروح بقى يا طنط وهعدي عليكي وقت تاني
ام حسام:طيب يا حبيبتي سلمي على مامتك
هاله:عن اذنكوا
وخرجت هاله بس مي حست ان في حاجه مش واضحه وخصوصا انها اول مره تشوف حسام بيتكلم بالطريقه ده مع اي حد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

وقررت مي انها هتكلم حسام في الموضوع ده لما يرجعوا بيتهم بالليل ...................


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق