الخميس، 26 أبريل 2012

بتحبني ؟

 

 

الحلقة الخامسة عشر

 

 

اول ما ايهاب لقيها راح قالها:
ايهاب:انتي فين يا ليلى؟

ليلى:انا موجوده
ايهاب:طيب تعالي اعرفك على مامتي
ليلى:اوكيه
وراحت ليلى مع ايهاب وقعدت مع مامته على ترابيزه :
ليلى:ازي حضرتك يا طنط؟
مامته:اهلا يا حبيبتي ايه القمر ده ده ايهاب مش مبطل كلام عنك
ليلى:صحيح؟
مامته:ايوه ده معجب بيكي جدا
ليلى:ميرسي يا ايهاب
ايهاب:مش قلتلك يا ماما
مامته:فعلا معاك حق يا حبيبي
واتفتح البيفيه وكل الناس راحت تجيب اكل وقامت ليلى مع ايهاب وابتدت ليلى تحط اكل في طبقها وبتبص لقيت حد حطلها اكل في طبقها بتبص لقيت خالد وراها بالضبط :
ليلى:امال فين ساره؟
خالد:مش عارف؟ بتسأليني عليها ليه؟
ليلى:لا ابدا بس حسيت انكوا مرتبطين
خالد و هو بيضحك: انا وساره ؟؟؟؟؟؟؟
ليلى:بتضحك ليه ؟ده حاجه واضحه جدا
خالد:يا ليلى انا بعتبرها زي اختي بالضبط
ليلى وهي متنرفزه:اختك تقوم طول الوقت تبوسك وعلى العموم انت حر
ومشيت و سابته وراح خالد مسكها من ايديها وقالها:
خالد:انا مش بكلمك؟
ليلى:عايز تقول ايه؟
خالد:ايه يا ليلى ؟ في ايه؟ ولا قعدتك مع مامت ايهاب جابت نتيجه؟
ليلى بصتله جامد وسابت طبقها وخرجت من القاعه عشان تروح لباباها ومامتها وتروح ......................
خالد كان نفسه يروح وراها بس مقدرش كان عقله مش قادر يصدق ان ممكن تكون في بنت مش بتهتم بالفلوس زي هايدي بس كمان كان قلبه متأكد ان ليلى مختلفه بس مش قادر ينسى تجربته مع هايدي.

وليلى رايحه الكافيه لقيت مروه داخه فقالتلها:
مروه:مالك يا ليلى؟
ليلى والدموع ماليه عينيها:ابدا مفيش
مروه:لا بجد في ايه؟
ليلى:انا هروح عشان تعبانه
مروه:انتي شديتي مع خالد؟
ليلى بصتلها باستغراب:ايه؟
مروه:انا حاسه باللي بينكم
ليلى:مفيش حاجه بينا
مروه:تعالي نقعد نتكلم شويه
وراحوا قعدوا على ترابيزه بره القاعه وابتدت مروه تتكلم:
مروه:بصي يا ليلى انا جوزي صاحب خالد من ايام الكليه ويعرف عنه كل حاجه
ليلى:تقصدي ايه؟
مروه:انا مكنتش عايزه اتدخل بينكم وكان نفسي خالد هو اللي يحكيلك بس واضح انه مش قادر يفتح قلبه
ليلى:ممكن توضحي اكتر
مروه:بصي يا ليلى انا حسيت ان خالد اتشد ليكي من اول يومجيتي تعملي مقابله, واتأكدت من كده لما لقيته بيحاول يهرب منك
هو بيعمل كده غصب عنه اصله مر بتجربه صعبه في اول حياته ..........................
ليلى:من فضلك كملي
مروه:هو كان بيحب بنت زميلته في الكليه وكان كل الناس بتحلف بحبهم وكانت جميله جدا وخالد كان متعلق بيها جداجدا وبعد ما اتخرجوا وكان لسه خالد في بداية حياته العمليه سابته.
ليلى:سابته ؟؟؟؟؟؟
مروه:ايوه عشان اتجوزت واحد غني ومش هقدر اوصفلك حالة خالد كانت ازاي لغاية ما قدر يقف على رجليه وينجح في شغله بس للأسف قرر انه مش هيحب تاني ابدا.
ليلى :وانتي بتحكيلي ليه كل الحاجات ده؟
مروه:عشان حسيت انك بتحبيه بجد وانك نموذج مقابلوش خالد قبل كده وعشان انقذه من ساره اللي عايزه تتجوزه عشان عجبها وهي متعوده لما حاجه تعجبها لازم تملكها, فهمتي بقى ليه بقولك؟؟؟؟؟؟؟؟
ليلى:بس خالد كل كلامه معايا شك وكل ما يقرب مني خطوه يبعد عشره وانا تعبت مش عارفه افهمه خالص
مروه:بصي انا هساعدك تخليه ينسى وتبعديه عن ساره
ليلى:ازاي بقى؟؟؟؟؟؟؟


يا ترى مروه هتتصرف ازاي وهتقدر تساعد ليلى ولا ساره هتكسب؟




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق