الخميس، 26 أبريل 2012

بتحبني ؟

 

 

الحلقة الحادية و العشرون

 

 

في الوقت ده كانت ليلى وايهاب في فندق حبتور قاعدين فيXL ديسكو وهو مكان جميل جدا عالبحر ويعتبر كافيه وهناك القعده كلها عباره عن سراير عالبحر وفي جزء عباره عن اوض مقفوله للي عايز يقعد بعيد عن الناس وهناك قابلو شله من اصحاب ايهاب اللي كان لابس جينز ازرق وعليه قميص ابيض نص كوم وكان شكله وسيم جدا و اصحابه شويه منهم عرب وشويه اجانب بنات وولاد وليلى اندمجت معاهم وهما طلبوا منها تقابلهم تاني قبل ما ترجع مصر وليلى كان اول مره تسهر للوقت ده بس كانت متصله بباباها وواخده منه الاذن وعلى الساعه 12 اتصل بيها وقالها تروح عشان شغلها تاني يوم وففعلا استأذنت من ايهاب عشان يرجعها الفندق وسلمت على اصحابه ومشيوا ووصلها ايهاب لغاية الاسانسير وهو راح يتكلم في الموبايل وطلعت ليلى وهي مبسوطه جدا وكانت الساعه واحده بعد نص الليل واوي ما وصلت عند باب اوضتها ولسه بتدخل المفتاح لقيت صوت وراها:
خالد:ما لسه بدري

ليلى وهي عايزه تضحك على شكله وهو متغاظ ومتعصب: مساء الخير يا خالد, انت لسه صاحي!!!!
خالد:تقصدي صباح الخير,كنتي فين؟
ليلى: كنت مع ايهاب
خالد:انتي ازاي تتأخري كل الوقت ده ؟
ليلى:ده احنا كنا مع اصحاب ايهاب في مكان جميل يا ريتك كنت معانا
خالد:روحتوا فين؟
ليلى:XL ديسكو
خالد:ويا ترى بى قعدتوا في اوضه من المقفولين؟
ليلى:لا قعدنا عالبحر
خالد:انا عايز اعرف ايه اللي اخرك ده كله؟
ليلى:محسناش بالوقت خالص, عن اذنك انا هدخل انام
خالد وقف يبص عليها و هي بتقفل الباب وكان نفسه يروح يضربها على برودها بس مسك اعصابه ودخل اوضته وهو بينفخ جامد
كانت ليلى باصه عليه من العين السحريه وكانت بتضحك جامد جدا وهي شايفاه غيران عليها , وراحت مسكت الموبايل واتصلت بمروه:
ليلى:الو
مروه:الو ازيك يا ليلى؟
ليلى:تمام الحمد لله
مروه :طمنيني عامله ايه؟
ليلى حكتلها اللي حصل وقعدوا يضحكوا واتفقوا يكملوا بنفس الاسلوب لغاية ما خالد يسلم ويعترفلها بحبه, وقفلت ليلى مع مروه وهي مبسوطه خالص.................
تاني يوم في المعرض لقيت ليلى ايهاب ماشي وراها فكل مكان وهي مش عارفه تشوف شغلها وكانت مدايقه ان خالد بيتجنبها خالص وبتبص لقيته جاي ناحيتها فابتسمت :
خالد:ايه يا ليلى واقفه ليه كده روحي شوفي الجروب اللي هناك ده
ليلى:حاضر ( ومشيت وهي عايزه تعيط عشان خالد كلمها بأسلوب وحش)
وفضلوا متدايقين من بعض لآخر اليوم ولما المعرض خلص ايهاب جه عشان يشوفوا هيسهروا فين :
ايهاب:ها هتعملوا ايه بالليل؟
خالد:مش عارف
ايهاب:طب يلانروح The Walk
ليلى:اوكيه
واتفقوا يتقابلوا هما التلاته بعد ساعه تحت وطلعوا في الاسانسير و نزل خالد وليلى في الدور بتاعهم وكانت ليلى لسه مكشره:
خالد:هنخرج وانتي مكشره كده؟
ليلى:انا مش مكشره
خالد:انتي زعلانه مني؟
ليلى:هو انت عملت حاجه تزعل
خالد:انا عارف اني كلمتك بطريقه بايخه
ليلى:كويس انك خدت بالك
خالد:اصل ايهاب كان لازلق بطريقه سخيفه
ليلى:طب وانا ذنبي ايه؟
خالد:لازم تحطي حدود
ليلى:متنساش انه صاحب المنتجع وكمان ده محترم جدا
خالد:يعني انتي معجبه بيه؟
ليلى:مش ممكن يا خالد انت علطول بتكلمني بلهجه فيها شك
خالد:انا؟؟؟؟؟؟؟؟
ليلى:انت مش بتشوف نفسك وانت بتكلمني كأنك حاسس اني اي حد يتقربلي هوافق علطول
خالد:انا مقلتش كده
ليلى:بس نظراتك وكلامك بيقولوا كده
خالد:انا عارف انك محترمه اوي وبثق فيكي
ليلى:اوكيه يلا عشان الحق اغير هدومي
خالد:ليلى......
ليلى:نعم
خالد:متزعليش مني
ليلى:مشكلتي اني مبعرفش ازعل منك
وسابته ودخلت اوضتها وهو دخل اوضته وهو متوتر ومش عارف هو عايز ايه وايه حقيقة شعوره ناحية ليلى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق