الثلاثاء، 24 أبريل 2012

آنسة كومبيوتر

 

الحلقة الخامسة
خرجت عبير مع ايمان عشان يوصلوا صفاء عند البوابه تروح مع اخوها محمد واول ما ايمان شافت محمد:
ايمان:ايه ده هو اخوكي ضابط
صفاء:ايوه يا بنتي وبيدور على عروسه ها ايه رأيك؟
ايمان:موافقه طبعا
محمد:ازيكوا يا بنات؟
عبير:الحمد لله
صفاء:تمام , اعرفك بايمان صاحبتنا
محمد:اهلا يا ايمان
ايمان:هاي
محمد:عامله ايه في المذاكره يا عبير؟
عبير:الحمد لله
محمد:طيب يلا يا صفاء عشان اوصلك
صفاء:اوكيه سلام يا بنات انا هتغدى بكره هنا نتقابل بعد الصلاه
عبير وايمان:اوكيه
محمد:سلام
و مشيت صفاء مع اخوها ووقفوا ايمان وعبير يتكلموا:
ايمان:يااااه ده قمور اوي
عبير:الانسان مش بشكله
ايمان:يا بنتي انا اصلا بموت في الضباط
عبير:اعقلي بقى يا بنتي احنا فين والكلام ده فين؟
ايمان:هوه ده وقته عندي انا عايزه اتخطب بدري و اتجوز بدري
عبير باستغراب:والكليه؟؟؟؟؟؟؟؟
ايمان:عادي هو انا اول واحده تتجوز وهي بتدرس
عبير:طيب يا فالحه انا هطلع عشان عايزه انام مش هتطلعي معايا؟
ايمان:لا انا هقعد مع بابا وماما
عبير:طيب هشوفك بكره ان شاء الله

طلعت عبير لقيت باباها ومامتها مستنينها عشان يتعشوا سوا:
الاب: ها يا حبيبتي عملتي ايه في النادي؟
عبير:قابلت صفاء وايمان؟
الام:مين ايمان ده ؟ انا اعرفها؟
عبير:ده بنت انكل صبحي اللي ساكن فوقينا
الام:هما رجعوا ؟
عبير:قبل الدراسه
الاب:هتعملوا ايه بكره؟
الام:زي ما تحبوا ايه رأيك نتغدى في النادي؟
الاب:ماشي اهو الواحد يغير جو البيت
عبير:وانا بكره هقابل صفاء وعبير بعد الصلاه هناك
الام:طيب يا حبيبتي يلا عشان تنامي
عبير:تصبحوا على خير


تدخل عبير اوضتها وتلبس بيجاما لونها اخضر في بيج وتعد تكمل القصه اللي بتقراها و تنام وهي فاتحه اللاب توب ادامها..................


يوم الجمعه صحيت عبير بدري فطرت وقعدت مع مامتها يتفرجوا على قناة الاخبار وقعدوا يتناقشوا في الاقتصاد المصري و فجأه موبايل عبير رن فردت:
عبير:الو
صفاء:انتي لسه فالبيت؟ انا وصلت
عبير:صباح الخير الأول ايه اللي جابك بدري كده؟
صفاء:ده محمد وصلني و قاعد مستني معايا لغاية ما انتي تيجي
عبير:طيب خمس دقايق واكون عندك
صفاء:متتأخريش بقى سلام
عبير:سلام
ودخلت عبير اوضتها ولبست بنطالون جينز واسع وعليه تيشيرت ازرق بكوم طويل وخدت اللاب توب ونزلت راحت النادي تقابل صفاء, واول ما دخلت النادي لقيت احمد واقف قالها:
احمد:ازيك يا عبير؟
عبير:الحمد لله
احمد:اخبار القصص ايه؟
عبير:خلصت القصه انهارده الصبح
احمد:تحبي اديكي قصص من مكتبتي تقريها؟
عبير:بجد
احمد:ايوه طبعا
عبير:يا ريت
احمد:خلاص هجيبلك بالليل كذا واحده
عبير:اتفقنا, عن اذنك بقى
احمد:اتفضلي
وراحت عبير تقابل صفاء............................


جه عمر وصاجبته منه يسلموا على احمد:
عمر:ازيك يا احمد؟
منه:هاي يا احمد
احمد:ازيكوا يا جماعه
عمر:كانت بتقولك ايه آنسه كومبيوتر ده؟
احمد:مالك حاططها في دماغك كده ليه؟
منه:ياه ده فظيعه
عمر:يا بني مش بترضى تكلم اي حد فينا خالص
منه:وبعدين شكلها كده ممل و عقد
احمد:يا جماعه هي حره تكلم اللي يعجبها
عمر:طيب هتيجي تنزل البيسين معانا؟
احمد:لا مش عايز روحوا انتوا
منه:طيب باي يا احمد
عمر:باي اشوفك بعدين
احمد:مع السلامه


منه وعمر راحوا ينزلوا البيسين مع الشله ومنه كانت لابسه مايوه بيكيني اسود وعماله تهزر مع عمر في الميه وتضحك بصوت عالي و من بعيد جات عبير وصفاء ومحمد يقعدوا علة ترابيزه عالبيسين
فعمر قال لمنه:
عمر:بقولك ايه؟
منه:نعم يا بيبي
عمر:عايزك تعملي مقلب في آنسه كومبيوتر
منه:مقلب من اي نوع؟
عمر وهو بيبص ناحية عبير:اقوى نوع
منه وهي بتضحك بصوت عالي:من عينيه يا بيبي


عبير فتحت اللاب توب بتاعها وقعدت تقرا قصه جديده فمحمد قالها:
محمد:ايه يا عبير علطول بتقري
عبير:اصلي بحب القرايه اوي
محمد:انا بقى مليش فيها خالص
صفاء وهي بتضحك:و لا انا
محمد:طيب اسيبكم انا بقى
عبير:اتفضل
صفاء:هتعدي عليه امتى؟
محمد:8 كويس
صفاء: كويس

ومشي محمد و قعدت عبير وصفاء لوحدهم وبعد شويه منه قربت عليهم:
منه:هاي يا بنات
عبير:اهلا
صفاء:ازيك يا منه
منه:انا جايه اعزمكم على عيد ميلادي يوم الخميس اللي جاي
صفاء وعبير:كل سنه وانتي طيبه
منه:لازم تيجوا والا هزعل
عبير:ان شاء الله
صفاء:اكيد هنيجي
ومشيت منه راحت وقعدت على رجل عمر وفضلوا يتكلموا وعبير وصفاء بصوا لبعض :
عبير:مش غريبه ده
صفاء:هي ايه اللي غريبه؟
عبير:منه اول مره تعزمنا على عيد ميلادها
صفاء: عادي يا بنتي
عبير:يعني هتحضري العيد ميلاد؟
صفاء:و فيها ايه؟
عبير:طيب
صفاء:ها هتيجي؟
عبير:مش عارفه ماما هتوافق ولا لأ؟
صفاء:سيبي طنط عليه
عبير:ما بلاش يا صفاء انا مش برتاح في الزحمه
صفاء:يا بنتي هنقعد شويه ونقوم, ها هتلبسي ايه؟
عبير:عادي يعني اي حاجه
صفاء:لا لازم نشتري فساتين جديده
عبير:ملهاش لازمه خالص
صفاء:يا عبير احنا كبرنا خلاص ولازم نهتم بشكلنا
عبير:طيب ابقى اشتري
صفاء:لا هنروح المول مع بعض عشان نختار سوا
عبير:طيب طيب


جت ايمان وقعدت معاهم وفضلوا يتكلموا ويضحكوا وبالليل جه احمد وجاب قصص لعبير وقالها تقراهم وتقوله رأيها فيهم وآخر اليوم روحت عبير عشان تستعد للكليه تاني يوم وحضرت لبسها و جهزت الكتب ونامت................


يا ترى ايه اللي هيحصل في العيد ميلاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق