السبت، 28 أبريل 2012

السكرتيرة الحسناء

 

 

الحلقة الثانية عشر

 

 

رجعت شهد القاهره هي واحلام ومعتصم وابتدت علاقة شهد ومعتصم تبقى اقوى كل يوم يكلمها عالموبايل يصحيها من النوم ويعدي عليها يروحوا الشركه سوا و وقت الشغل بينهم تفاهم كبير جدا وابتدت شهد تفهم كل الشغل وزاد اعجاب معتصم بشخصيتها وجه يوم بعد الشغل قالها:
معتصم:شهد انتي معزومه عندنا في البيت على العشا

شهد:بمناسبة ايه يا ترى؟
معتصم:انا كلمتهم عنك وهما نفسهم يشوفوكي
شهد:طب مش المفروض اننا نتقابل برده احسن
معتصم:اصل بابا تعبان ومش بيخرج كتير
شهد:طيب العشا الساعه كام؟
معتصم:الساعه 8 هعدي عليكي
شهد:اوكيه
و روحت شهد البيت وحكت لاحلام عن موضوع العزومه واحلام استغربت موضوع العزومه بس مرضيتش تقلق شهد عشان شافتها فرحانه فقالتلها روحي بس خلي بالك اخته مش سهله ابدا ففضلت شهد قلقانه من موضوع اخته وخافت انها تضايقها بالكلام وشهد مبتعرفش ترد على اي حد بيضايقها...................
الساعه 8 اتصل معتصم بشهد وقالها انه وصل تحت العماره ونزلت شهد وكانت لابسه فستان اصفر كات وطويل وعليه صاندال ابيض وشنطه بيضا وكانت فارده شعرها وحاطه ميك اب رقيق واول ما ركبت العربيه معتصم قالها:
معتصم:زي القمر يا شهد
شهد:متشكره,ممكن تكلمني شويه عن باباك واختك
معتصم:بابا يا ستي راجل ابتدى من الصفر وكون الشركه ده واول ما انا كبرت ارتاح هو وانا مسكتها اما بقى فيروز اختي فهي خريجة الجامعه الامريكيه ودلوعة العيله و بحبها جدا جدا.
شهد:ربنا يخليكوا لبعض
وبعد نص ساعه لقيت شهد معتصم وقف بالعربيه ادام فيلا جميله جدا وركن ونزل فتحلها الباب ونزلت شهد وكان قلبها بيدق اوي............
وقف معتصم وشهد عند الباب وقبل ما يرنوا الجرس الباب اتفتح ووقفت بنت زي القمر تبص لشهد من فوق لتحت فمعتصم قال:
معتصم:اقدملك فيروز اختي , اقدملك شهد يا فيروز فتاة احلامي
شهد:تشرفنا
فيروز:اهلا بيكي اتفضلوا ادخلوا
دخلوا كلهم على الصالون وقعدوا يتكلموا عن الدراسه وبعد شويه جه والد معتصم وسلم بطريقه كويسه جدا على شهد وقال:
والد معتصم:ايه الجمال ده كله
معتصم:بابا ده هتكون خطيبتي انا مش عايز شقاوه
والد معتصم:يا خساره لو كنت قابلتك من اربعين سنه
شهد:حضرتك لسه شباب يا انكل
فيروز :يعني ممكن تتجوزي واحد في سن بابا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهد:لو هيكون وسيم كده زي انكل موافقه طبعا (بس حست ان فيروز ابتدت تضايقها)
فيروز:ههههههههه دمك خفيف موت
وقعدوا يتكلموا وبعد شويه جت الشغاله تقولهم ان العشا جاهز وراحوا كلهم يقعدوا على السفره وقعد معتصم جنب شهد وابتدوا ياكلوا الشوربه وبعدين الطبق الرئيسي وبعد كده نزل الحلو وكان تشيز كيك وبعد كده راحوا كلهم قعدوا في الجنينه بتاعت الفيلا وكانت كلها اضاءه في الارض شكلها جميل والجو رومانسي جدا
وابتدت فيروز تتكلم مع شهد:
فيروز:انت ساكنه فين؟
شهد:انا عايشه مع خالتي في المهندسين
فيروز:امال فين باباكي ومامتك؟
شهد:اتوفوا
فيروز:ومعندكيش قرايب خالص؟
شهد:لا عندي اخ اسمه هشام مهندس
فيروز:وليه مش عايشه معاه؟
شهد:اصل خالتي وحيده وطلبت اني اعيش معاها
فيروز:عندك عربيه نوعها ايه؟
شهد:للاسف لسه مشترتش عربيه
فيروز:اما بتتحركي ازاي؟
شهد:بالتاكسيات
فيروز:انتي بتحبي معتصم؟
شهد:لسه مش متأكده
فيروز:طب هو بيحبك؟
شهد:هو قالي كده
فيروز:طب خلي بالك عشان معتصم كل كام يوم بيقول لواحده انه بيحبها
وقامت وسابت شهد لوحدها تفكر في كلامها وجه معتصم يقعد معاها وقالها:
معتصم:ها اتصاحبتي انت وفيروز؟
شهد:اه دي لطيفه اوي
معتصم:وايه رأيك في بابا؟
شهد:حنين اوي ربنا يخليهولك
معتصم:قررت مشاعرك ايه من ناحيتي ولا لسه؟
شهد بصتله وهي خايفه من كلام فيروز وحست انها محتاجه تقعد لوحدها ففضلت ساكته مش عارفه تقول ايه ومعتصم افتكرها مش بتحبه فزعل جدا وسكت
وشهد طلبت منه يوصلها البيت وسلمت على باباه واخته وطول الطريق متكلموش ولا كلمه وعند العماره قالتله:
شهد:متشكره على السهره الحلوه ده
معتصم:تصبحي على خير يا شهد
وساق العربيه بسرعه ووفضلت شهد تبص عليه لغاية ما بعد عن عينيها ولقيت دموعها بتنزل بس معرفتش هي بتعيط ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


يا ترى ايه اللي هيحصل ؟؟؟؟؟؟



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق