الأربعاء، 25 أبريل 2012

ليه سيبتني ؟؟؟

 

 

الحلقة الثالثة






كملت منى الايميل اللي بتبعته لسامي عشان يصالحها ويرجع البيت:


وبعد ما سألتني انا موافقه ولا لأ بصيتلك وقلتلك:
منى:انت كل ده مش حاسس انا بحبك قد ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سامي وشه احمر:بت..بت..بتحبيني
منى:ايوه
سامي:يااااااااااااه يا منى بقالي سنين بحلم اسمع الكلمه ده منك
منى:بجد يا سامي
سامي:ده انا هعمل المستحيل عشان نتجوز بسرعه وتكوني معايا علطول




وفعلا ابتدينا نحوش سوا وندخل جمعيات وحددنا معاد الفرح بعد 6 شهور من الخطوبه وانت جيبتلي دبله ومحبس وخاتم شبكه و فرشنا شقتنا حته حته بحاجات بسيطه وفاتوا ال6 شهور بسرعه وجه يوم الفرح...........
(فاكر ولا نسيت؟؟؟؟؟؟؟؟)
يوم فرحنا كان احلى يوم في حياتنا وكنا مش حاسين بكل اللي حوالينا وكنا بنتكلم من غير كلام كنا بس بنبص في عيونا ونضحك ولما الفرح خلص ودخلنا شقتنا حضنتي جامد وشيلتني وفضلت تلف بيا وانا اضحك واقولك نزلني وانت مش سامعني من كتر فرحتك ولما نزلتني بصيتلي وقلتلي:
سامي:انا كده ربنا حققلي كل اللي بتمناه و لو مت مش هبقى زعلان
منى حطت ايدها على شفايفه:بعد الشر عليك اوعى تقول كده تاني




و اول ليله في جوازنا عرفت انت حنين قد ايه وبتحبني قد ايه.... ياااااااااااه كان يوم جميل.....


وابتدت المشاكل البسيطه تظهر بينا بعد الاسبوعين الاجازه و رجوعنا الشغل .... فاكر يا سامي:
منى:ايه يا سامي انت ليه بترمي هدومك عالارض
سامي و هو مكسوف:معلش يا حبيبتي
منى:طيب يلا عشان توصلني الشغل
سامي:طيب دقيقه هلبس
وفضلت ساعه تستعد عشان تنزل واخرتني عالشغل وانا من يومها بروح لوحدي عشان انت بطئ.


و موضوع القهوه واصحابك اللي مبتقدرش تبعد عنهم ابدا وكنت بتسيبني بالساعات لوحدي وترجع تهزر و تقولي ايه يا حبيبتي زعلانه ليه؟؟
كنت زعلانه عشان بتحب تقعد مع اصحابك اكتر مني .. كنت زعلانه عشان يوم الخميس اللي المفروض تقضيه معايا كنت بقضيه لوحدي وانت بترجع 5 او 6 الصبح طبعا مرهق و تعبان وتصحى تصلي الجمعه و تاخدني عند مامتك وهناك تسيبني و تروح لاصحابك تاني و ترجع نتغدى مع مامتك ونروح لماما ساعه ونروح ننام عشان الشغل تاني يوم....... فاكر يا سامي؟




و حتى الاعياد كنا بنقضيها كلها عند مامتك وكنت بتصمم نبات عندها وانا مش باخد راحتي هناك وببقى نفسي ارتاح في البيت يوم الاجازه و ياما طلبت منك نبات في بيتنا ونتغدى عند مامتك وانت كنت بترفض..... فاكر يا سامي؟




و كمان كنت بزعل منك لما كنت بتستخدم في اليوم الواحد اربع او خمس فوط و لما اقولك ليه كده تقولي انا متعود على كده وطبعا كنت بقعد اغسل كل يومين كل الفوط اللي عندنا.... فاكر؟




و برغم اني كنت بشارك معاك في مصاريف البيت الا انك كنت مش بتوافق اني اشتري اي حاجه نفسي فيها عشان مش مهمه مع اني ببقى نفسي فيها ومحتاجاها وهشتريها من مرتبي بس برده بترفض
زي المكنسه الكهربائيه وحاجات تانيه كتير..... فاكر يا سامي؟






و لما كنت بترفض ازور قرايبي او احضر افراح صاحباتي وتقولي اصلي بغير عليكي يا حبيبتي وانا افضل احاول اقنعك وانت بترفض.....فاكر يا سامي؟



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق