الخميس، 26 أبريل 2012

بتحبني ؟

 

 

 

الحلقة الثلاثون

 

 

فضل خالد نايم طول الرحله وصحي لما المضيفه قالت ان الطياه بتنزل مطار دبي وبص لليلى:
خالد:ياه ده انا نمت كتير اوي

ليلى بصتله بحنان:شكلك مرهق
خالد:ايوه فعلا, انتي هتنزلي فين؟
ليلى:في نفس الفندق اللي نزلت فيه السنه اللي فاتت
خالد وهو بيبص فعنيها:قصدك اللي نزلنا فيه
ليلى هربت من نظراته وقالت:ايوه بالضبط
خالد:طيب يلا عشان ننزل
ونزلوا من الطياره وخلصوا الاجراءات ووقفوا يستنوا الشنط وبعد ما خالد نزل شنطتها خد شنطته وقالها:
خالد:انا مضطر استأذن عشان عندي معاد مهم
ليلى وهي زعلانه اوي:اتفضل متعطلش نفسك
خالد وهو بيبتسم: يعني خلاص بقيتي تعرفي تتحركي في دبي من غيري؟
ليلى وهي عامله نفسها مش مهتمه:عادي ما انا عشت سنه لوحدي من غيرك
خالد بصلها بصه حزينه ومشي وسابها وليلى ندمت حست انها كانت قاسيه عليه بس قررت تنساه بجد وتكمل حياتها كأنها مقابلتوش ابداااا...............................


وصلت ليلى الفندق ولقيت حجز باسمها وطلعت اوضتها خدت شاور وغيرت هدومها لبست فستان قصير ابيض عليه حزام عريض اسود وشوز اسود وشنطه سودا ورفعت شعرها لفوق وطلعت تبص من البلكونه شويه قبل ما تنزل تتعشى وخرجت لقيت الجو جميل والبلد شكلها حلو اوي من فوق وكلها ابراج عاليه وانوار كتير بس برغم كل ده حست انها حزينه وسألت نفسها يا ترى يا خالد عمرك ما حبتني ؟ يا ترى سعيد مع ساره؟ واسئله كتير بتدور جواها بس هي لازم تبطل تفكر فيه وتنساه زي ما هو نسيها.................

نزلت ليلى مطعم الفندق وطلبت عشا شوربه و خضار سوتيه وستيك مشوي وعصير فريش وابتدت تاكل وبعد شويه لقيت الكرسي اللي ادامها بيتسحب وخالد بيقعد عليه وليلى اتخضت اوي:
ليلى:انت بتعمل ايه هنا؟
خالد:انا عندي شغل
ليلى:هنا؟؟؟؟؟؟؟
خالد:نفس معرض العقارات بتاعك
ليلى:طب مقولتليش ليه لما اتقابلنا؟
خالد:كنت عايز اعملهالك مفاجأه.
ليلى:انت لوحدك في دبي؟
خالد:ايوه لوحدي
ليلى:امال فين ساره؟
خالد باستغراب: ساره مين؟
ليلى:ساره مراتك
خالد وهو بيضحك :مراتي انا!!!!!!!!!!!
ليلى بعصبيه:امال مراتي انا
خالد بطل ضحك وبص فعنيها : انا متجوزتش ساره
ليلى:امال اتجوزت مين؟
خالد:انا متجوزتش خالص
ليلى:تقصد ايه؟
خالد:اللي سمعتيه
ليلى:امال ليه......؟ اصل ساره قالت .............
خالد بصوت حزين:وانتي صدقتي ساره لما قالتلك من غير ما تسأليني؟ وقدمتي استقالتك وروحتي شركه تانيه ؟
ليلى:انا مش مصدقه اللي بسمعه
خالد:لا صدقي يا ليلى
ليلى:طيب ليه مقولتش حاجه
خالد: اقول ايه؟ واقولك فين ؟ وانتي طلبتي من ايهاب ميقولش انك معاهم في الشركه
ليلى:طيب وانت ليه متجوزتش ساره؟
خالد: عشان انا مش ببيع نفسي
ليلى:امال عملت ايه؟
خالد:قدمت استقالتي قبلك بيوم وفتحت شركه مع واحد صاحبي والحمد لله نجحت وخصوصا اني ليه علاقات كتير
ليلى بتبصله كأنها بتحلم:وليه مسألتش عني طول الفتره اللي فاتت؟
خالد:اقولك ايه اني لسه ببدأ من الصفر ويا هنجح يا مش هنجح؟
ليلى:بس كان لازم...............
خالد:كان لازم ايه؟ اقولك عشان اضيع عليكي فرصة جوازك من ايهاب؟
ليلى:جوازي من ايهاب؟؟؟؟؟؟؟؟
خالد:مش انتوا مخطوبين برده
ليلى افتكرت كذبتها :ايوه مخطوبين بس.............
خالد:بس ايه يا ليلى؟ انا بتمنالك كل خير
ليلى:انت رايح فين؟
خالد:انا هخرج اتمشى شويه عن اذنك
ليلى بصت ناحيته وهو ماشي وكانت عايزه تجري وراه وتقوله انها كذبت وانها كانت مستنياه حتى وهي عارفه انه نسيها بس مقدرتش عشان معرفتش تقول ايه.

يا ترى ليلى هتعمل ايه؟ وهيحصل ايه لما ايهاب يجي من مصر؟



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق