الخميس، 26 أبريل 2012

بتحبني ؟

 

 

الحلقة الثالثة و العشرون

 

 

يوم الحفله نزلت ليلى عشان تعمل شعرها في الصالون الموجود في الفندق وبعد ما خلصت شعرها طلعت اوضتها عشان تلبس وهي في الاسانسير قابلت ساره:
ساره:مش انت الموظفه الجديده عند بابي في الشركه؟

ليلى:ايوه انا
ساره:انتي عامله شعرك كده ليه؟
ليلى:عشان الحفله
ساره:ايه ده انتي هتحضري؟
ليلى:اذا مكنش عندك مانع
ساره:لا ابدا بس كنت فاكره ان المديرين بس اللي بيحضروا الحفلات
ليلى:لا انا هحضر وكمان انا اللي منظمه الحفله
ساره: امممممممم
ليلى وهي خارجه من الاسانسير:اشوفك في الحفله
ساره ابتسمت ابتسامه صفرا وقالت لنفسها:هي مغروره كده ليه؟؟؟؟؟؟؟

لبست ليلى الفستان وحطت ميك اب هادي فوشيا في ابيض في فضي وروج فوشيا بيلمع ونزلت عشان تتابع الترتيبات الاخيره للحفله واول ما دخلت القاعه قابلها ايهاب وكان لابس بدله سودا مخططه بخطوط بيضا وتحتها قميص ابيض وكرافت كاروهات رمادي في ابيض في اسود وكان شكله وسيم جدا:
ايهاب:بحيكي على ذوقك الفستان رقيق وشيك
ليلى:بجد؟
ايهاب:بجد
ايهاب فضل باصص في عينيها وقالها:
ايهاب:ليلى...........
ليلى:نعم؟
ايهاب:انا عايز اكلمك في موضوع مهم بس لما الحفله تخلص
ليلى:موضوع ايه؟
ايهاب:متستعجليش بعد الحفله
وسابها مش فلهمه حاجه ومشي وهي راحت تشوف شغلها وبعد شويه حست ان في حد بيبص عليها حركت راسها لقيت خالد واقف في آخر القاعه بيبصلها وعلى وشه ابتسامه رقيقه وقربوا من بعض وهما مش حاسين...............
خالد:شكلك زي القمر
ليلى وهي مكسوفه:مش للدرجادي
خالد:انا نفس اخدك ونمشي من الحفله ونقعد في اي مكان لوحدنا
ليلى:والحفله والمدعوين؟؟؟؟؟
خالد:انا............................
سمعوا صوت من وراهم بيقول:
ساره :خالد انت فين بدور عليك
خالد:انا موجود
ومسكت ساره ايد خالد ومشيوا بعيد وكانت ليلى عايزه تخنقها عشان خالد كان خلاص هيتكلم وكمان عشان ساره كانت لابسه فستان لونه احمر في اسود طويل وليه فتحه طويله جدا من الجنب وكانت فارده شعرها الطويل اللي كان واصل لآخر ظهرها وحست ليلى ان ساره في حاجه بينها وبين خالد..................
وابتدت الحفله وكانت ليلى بتمر على الجرسونات بنفسها عشان تتأكد ان كل حاجه مضبوطه وبعد كده وزعت بنفسها كتالوجات بتشرح الخدمات اللي بيقدمها المنتجع على كل المدعوين بس كانت عينيها ورا خالد في كل مكان بس هو كان ماسك ايد ساره ومش حاسس بيها خالص..........


خالد:ايه يا ساره مسكاني كده ليه؟
ساره: يعني مش عارف؟
خالد:عارف ايه يا ساره؟ يا ساره انتي زي اختي مي بالضبط
ساره:بس انا مش اختك على فكره
خالد:يا ساره طلعي اللي في دماغك ده وركزي فدراستك
ساره:يعني ازاي ابطل احبك؟
خالد:اللي انت حاسه بيه مجرد اعجاب بكره هتلاقي الانسان اللي هيحبك وهتحبيه بجد
ساره:انت اتغيرت معايا من ساعة ليلى ده ما اشتغلت معاك
خالد:لأ يا ساره انتي اللي مش عايزه تفهمي , انا مش مناسب ليكي
ساره:انا اللي اقرر مين مناسب ومين لأ

المهندس محمود:ايه يا خالد سايب الحفله ومركز مع ساره بس
خالد:ابدا يا فندم انا هروح اشوف ايهاب ونيجي لحضرتك
ومشي خالد يدور على ايهاب وساره قالت لباباها والدموع فعينيها:
ساره:شايف يا بابي بيعاملني ازاي؟
محمود:يا بنتي اتقلي عليه شويه وهو اللي هيجري وراكي
ساره:مش عارفه اعمله ايه عشان يجبني؟
محمود بنظره كلها خبث:متعمليش انا اللي هعمل ما دام عايزاه يبقى لازم يجي..............

ايهاب وهو واقف مع ليلى:
ايهاب:انتي تعبتي اوي انهارده
ليلى:لا ابدا المهم الحفله تنجح
ايهاب:اكيد هتنجح عشان انتي الللي منظماها
ليلى ابتسمت وغصب عنها عينيها بتدور على خالد ولقيته جاي من بعيد:
خالد:ايهاب يلا نروح للمهندس محمود
ايهاب:طيب روح وانا هحصلك
خالد:لأ , روح انت عشان عايز اراجع مع ليلى شوية تفاصيل
ايهاب:طيب , هنكمل كلامنا بعدين يا ليلى
ليلى:اوكيه
ومشي ايهاب وفضل خالد باصص لليلى وهي مدوره وشها بعيد عنه بس كانت حاسه بوجوده وريحة البيرفيوم بتاعه دخلت جواها:
خالد:مش باصالي ليه؟
ليلى:عادي
خالد:انتي ادايقتي من ساره؟
ليلى:انت حر في تصرفاتك
خالد:هي لسه صغيره ومراهقه
ليلى:وعشان كده سايبها طول الوقت تمسك ايديك وتبوسك
خالد:انتي بتغيري منها؟
ليلى:اغير من مين؟ لأ طبعا
خالد مسك وشها ودوره ناحيته:طيب عيني في عينك كده؟؟؟؟؟؟؟؟
ساره:روحي هاتيلي مايه لو سمحتي
خالد:ايه يا ساره اللي بتقوليه ده
ساره:مش هي اللي منظمه الحفله يبقى ده شغلها
ليلى بصتلهم هما الاتنين وخرجت من القاعه وطلعت اوضتها وقعدت تعيط جامد عشان ساره كسفتها ادام خالد...............



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق