الخميس، 26 أبريل 2012

بتحبني ؟

 

 

الحلقة الثامنة

 

 

روحت ليلى وسلمت على باباها ومامتها وغيرت وقعدت تتغدى بس كانت ساكته على غير العاده فباباها سألها:
باباها:الجميل بيفكر في ايه؟

ليلى:لا مفيش
مامتها:انتي تعبانه ولا ايه؟
ليلى:ها ؟ لا ابدا انا هدخل انام شويه
و دخلت اوضتها وقعدت في السرير تفكر في خالد وساره ونفسها تعرف هما مخطوبين ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تاني يوم قررت ليلى تبطل تفكر في خالد وتركز في شغلها وعد ما خلصت المطلوب منها راحت مكتب خالد عشان تسأله تسافر امتى عشان تصور المكان فخبطت ودخلت لقيته لسه بهدومه بتاعت امبارح وشكله مرهق اوي وكان مرجع راسه لورا ومغمض عينيه:
ليلى:صباح الخير
خالد فتح عينيه ولبس النظاره وقالها:صباح الخير يا ليلى
ليلى:انت تعبان؟
خالد:لا بس مرهق شويه كان عندي شغل طول الليل
ليلى:طيب ما انت ممكن تروح البيت ترتاح وترجع تاني
خالد:لا عندي جاجات لازم اخلصها عشان عندي اجتماع مهم كمان ساعتين
ليلى:طيب انا كنت عايزه اعرف اقدر اسافر امتى اصور المنتجع؟
خالد:سافري الصبح لو تقدري وانا احتمال اروح بكره اقابل ايهاب
ليلى:خلاص هسافر الصبح بدري ان شاء الله ,عن اذنك
خالد رجع راسه تاني لورا وغمض عينيه وليلى حست انه صعبان عليها اوي .........................

سافرت ليلى الصبح بعربيتها وكانت لابسه جينز ازرق وتيشيرت ابيض عليه رسمه ميني ماوس وكوتشي ابيض وخدت معاها كاميرتها واول ما وصلت لقيت ايهاب مستنيها :
ايهاب:صباح الخير يا ليلى , مش تسمحيلي اقولك ليلى برده؟
ليلى:طبعا, صباح الخير
ايهاب:اتفضلي الاول نفطر سوا وبعدين اسيبك تشوفي شغلك
ليلى:انا فطرت بس ممكن اشرب قهوه معاك
ايهاب:زي ما تحبي


خالد صحي من النوم متأخر عشان كان مرهق ودخل خد شاور ولبس بدله بيج وتحتها قميص لبني فاتح وكرافت كاروهات وركب عربيته وسافر العين السخنه وطول الطريق كان بيفكر يا ترى ليلى وصلت ولا لسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وصل خالد وقابل ايهاب وسأله على ليلى:
خالد:ازيك يا ايهاب ؟
ايهاب :الحمد لله , ايه الاخبار؟
خالد:تمام, ها ليلى وصلت؟
ايهاب:من بدري انت لقيتها فين ده شعلة نشاط ده مرتاحتش من ساعة ما جت
خالد:عشان تعرف بس شركتنا مميزه ليه
وقعدوا يتكلموا في تفاصيل الحمله الدعائيه وفات ساعتين فخالد سأل:
خالد:هي فين دلوقت؟
ايهاب:هي مين؟
خالد:ليلى
ايهاب: متهيألي وصلت للجيم دلوقتي
خالد:طيب انا هروح اشوفها وصلت لغاية فين؟
ايهاب:وانا هطلب الغدى عشان نتغدى سوا
خالد:اوكيه
وركب خالد عربيته وراح يدور على ليلى عند الجيم ووقف بالعربيه لما لقيها من بعيد بس لقيها في وضع غريب جدا!!!!!!!!!!!!



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق