الخميس، 26 أبريل 2012

بتحبني ؟

 

 

الحلقة الثانية و العشرون

 

 

لبست ليلى جينز ضيق لونه كحلي ولبست عليه بادي فضي بيلمع وفردت شعرها وصاندال فضي بكعب عالي وحطت ميك اب لونه على بينك في فضي وحطت بيرفيوم كرارولينا هيرارا 212 ونزلت لقيت شابين زي القمر مستنينها خالد كان لابس شورت ابيض وعليه تيشيرت اسود وشوز اسود وايهاب لابس شورت جينز وتيشيرت اخضر وكوتشي ابيض والاتنين باصنلها نظره كلها اعجاب:
ليلى:معلش اتأخرت شويه

خالد:لا عادي
ايهاب :ايه الجمال ده مش ممكن شكلك يجنن
ليلى وهي مكسوفه:ميرسي يا ايهاب
خالد وشه احمر من الغيظ:يلا عشان نتحرك
وخرجوا من الفندق وركبوا تاكسي وايهاب قعد ورا جنب ليلى وخالد ادام بس طول الطريق عينيه متشالتش من على ليلى في المرايه وليلى واخده بالها ومش عارفه تركز في كلام ايهاب واول ما وصلوا المكان ايهاب قالها:
ايهاب:بصي بقى المكان ده معمول للمشي بس يعني ممنوع العربيات وتصميمه زي شوارع فرنسا حتى المحلات اللي هنا كلها فخمه جدا وكمان موجود كافيهات عالبحر القعده فيها حلوه اوي
ليلى:طيب هنقعد فين؟
خالد:تعالوا في مكان حلو اوي
ومشيوا مع بعض ودخلوا كافيه مشغل اغاني هاديه وقعدوا على ترابيزه عالبحر علطول وكان المكان في ناس كتير وطلب خالد عصي اناناس وليلى طلبت عصير تفاح وايهاب طلب قهوه وشيشه وفضلوا يتكلموا عن المعرض وهيعملوا ايه اليومين اللي جايين:
ايهاب:ايه رأيكوا نعمل حفله في الفندق ونعزم كل اللي هيحجزوا في المنتجع؟
خالد:والله فكره كويسه , بس هتكون مكلفه؟
ايهاب:انا عارف بس اصلي عايز اعزم اصحاب شركات سياحه هنا عشان يتعرفوا على مميزات المنتجع
ليلى:وانا هعملك كام فكره توفرلك في الحفله
ايهاب:مش عارف اشكركوا ازاي على تعبكوا معايا في الدعايه
خالد:العفو يا ايهاب
ليلى:على فكره انا جالي ايميلات كتير من الدعايه اللي عملتها عالنت بيسألوا اذا كان في عروض واسعار خاصه للمصريين
ايهاب:والله فكره هايله يا ليلى

وابتدوا الشباب والبنات في الكافيه يرقصوا وفجأه قرب شاب امريكي من ليلى عشان يطلبها للرقص بس ليلى اعتذرتله وبصت ناحية خالد لقيته شكله اتغير و ايهاب قام يسلم على بنتين من اصحابه فخالد قالها:
خالد:عاجبك كده؟
ليلى:هو ايه اللي عاجبني؟
خالد:الشاب اللي طلبك للرقص؟
ليلى:طيب وايه ذنبي انا ده اجنبي ومعرفوش
خالد:بصراحه لبسك ملفت اوي
ليلى:على فكره لبسي ده بلبسه ادام بابا وماما عادي
خالد:بس انتي هنا لوحدك من غيرهم
ليلى بصت في عينيه وقالت:انت معايا
خالد وشه احمر وسكت معرفش يقولها ايه بس حس انه فرحان ان ليلى بتعتبره امان معاها....................
فات اليومين اللي بعد كده في المعرض وكتر عدد الناس اللي بتحجز وكان يوم الخميس هو يوم الحفله وبالليل السفر للقاهره وطبعا ليلى مكنتش عارفه ان هيكون في حفله فقررت تنزل تشتري فستان سواريه فنزلت يوم الاربع بالليل من غير ما تقول لخالد وركبت تاكسي وراحت مول الامارات ودخلت كام محل للفساتين السواريه وعجبها كذا فستان بس البياعه قالتلها ان الفستان الفوشيا احلى واحد وكان فستان قصير ونازل على ضيق وليه فتحه من ورا وصدره مفتوح على شكل قلب وكل الصدر عليه خرز على شكل لؤلؤ ابيض صغير
واشترت شوز فوشيا شنطه صغيره فوشيا فيها خطوط بيضا وخرجت من المحل ركبت تاكسي ورجعت الفندق واول ما دخلت اوضتها رن تليفون الاوضه فجريت ترد:
خالد:الو
ليلى:الو يا خالد
خالد:كنتي فين؟
ليلى:كنت بشتري حاجه
خالد:خرجتي مع ايهاب مش كده؟
ليلى:لا يا خالد انا كنت لوحدي
خالد:انتي بتخبي عليه ليه؟
ليلى:انا مش بكذب يا خالد
خالد:انا آسف اصلي ملقيتوش في اوضته
ليلى: يمكن راح يقابل اصحابه
خالد:طيب انتي هتعملي ايه دلوقتي؟
ليلى:انا هنام
خالد:بدري كده؟
ليلى:ايوه يا خالد تصبح على خير
خالد وهو حاسس بالذنب : وانتي من اهله
وفضل خالد زعلان من نفسه وهو قاعد رن تليفون اوضته فرد بسرعه يمكن ليلى:
خالد بلهفه:الو
ساره:الو حذر فزر انا مين؟
خالد وهو مش طايق نفسه:اهلا يا ساره جيتي امتى؟
ساره:لسه ايهاب جايبنا من المطار دلوقتي
خالد:طيب حمد لله على السلامه, باباكي فين؟
ساره:بابا تحت بياخد قهوه مع ايهاب
خالد:طيب انا نازل تحت
ساره: هغير واحصلك
خالد:اوكيه سلام
ساره :باي

يا ترى ايه اللي هيحصل في الحفله؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق