الأربعاء، 25 أبريل 2012

ليه سيبتني ؟؟؟

 

الحلقة الأولى
فتحت منى عينيها لقيت نفسها نايمه في سريرها فمدت دراعها عشان تصحي سامي جوزها ملقيتوش جنبها فبصت حواليها ملقيتوش ... قامت بصت عليه في الحمام برده ملقيتوش.. دخلت المطبخ وكل الاوض برده مش موجود ... قعدت عالانتريه تفكر يا ترى راح فين ؟؟؟؟؟؟؟


فكرت مقعول مرجعش من امبارح لما خرج وهو زعلان منها !!!!!!!
بس ده عمره ما بات بعيد عنها ... يا ترى لسه زعلان مني يا سامي؟؟؟؟
بصت في الساعه لقيت نفسها اتأخرت عالشغل فقامت لبست هدومها ونزلت من غير فطار عشان مش متعوده تفطر من غيره .

وصلت شغلها في مكتب الترجمه وقعدت تشتغل وعينيها عالموبايل مستنيه سامي يكلمها يطمنها على مكانه.... بس الموبايل مرنش, فكرت تكلمه عند مامته بس رجعت في كلامها عشان مش بتحب حد يعرف عنهم اي حاجه وطبعا مقالتش لمامتها حاجه لما اتصلت بيها بالعكس ردت عادي جدا:

منى:صباح الخير يا ماما عامله ايه؟
الام:صباح الخير يا حبيبتي , ها فطرتي؟
منى:طبعا يا حبيتي الحمد لله
الام:قربتي تخلصي شغلك؟
منى:قربت خلاص ان شاء الله ساعه واكون فالبيت
الام:طيب يا حبيبتي لما توصلي كلميني
منى:حاضر يا ماما


قفلت منى مع مامتها وخلصت شغلها و روحت البيت بسرعه عشان تطمن على سامي .........
فتحت باب الشقه برده مش موجود استغربت اوي و سألت نفسها معقول لسه زعلان مني من امبارح ولسه مخاصمني وقعدت عالكرسي تفتكر اللي حصل امبارح............


رجعت منى من الشغل ودخلت المطبخ تحضر الغدا وبعديها بنص ساعه وصل سامي ودخل المطبخ باسها في خدها وقالها:
سامي:يلا يا حبيبتي انا ميت من الجوع
منى كانت تعبانه جدا فقالت وهي مدايقه: والله ده بدل ما تيجي تساعدني
سامي وهو بيضحك:بس كده من عينيا هاتي اقطع انا السلطه
وقعد سامي على ترابيزة المطبخ وابتدى يقطع السلطه وبعد ما خلص رصت منى الاطباق وقعدوا يتغدوا وكل واحد يحكي اللي حصله في طول اليوم وبعد ما خلصوا غدا قامت منى تغسل الاطباق وسامي ابتدى يعمل الشاي وهما بيشربوا الشاي سامي قالها:
سامي:حبيبتي انا هنزل اقابل اصحابي عالقهوه عشان في مباراه مهمه انهارده
منى وهي متغاظه منه:واشمعنى دلوقتي قادر تنزل ما انا كل ما اطلب منك نخرج تقولي تعبان فالشغل
سامي:ما انا ببقى فعلا تعبان يا منى
منى:و اشمعنى اصحابك بتقابلهم وانت مش تعبان
سامي:انتي عايزه تتخانقي وخلاص
منى:ما انت اللي بتعصبني كل حاجه اصحابك او اهلك وانا آخر حاجه بتفكر فيها
سامي بصلها نظرة عتاب:كده برده يا منى ده رأيك فيا
منى بعناد:ايوه انت انسان اناني مبتفكرش غير في نفسك
سامي دخل ينام وهو زعلان منها وبالليل قام استحمى ولبس هدومه وخد اللاب توب بتاعه ونزل وقبل ما ينزل قرب منها وحضنها من ورا وباس راسها وقالها:
سامي:نامي انت احتمال اتأخر
منى وهي بتعيط:براحتك يا سامي براحتك

وخرج سامي ونامت منى وهي بتعيط ...............................


فاقت منى من سرحانها على موبايلها بيرن ردت بسرعه:
منى:الو؟؟؟
مامتها:الو يا منى
منى:ايوه يا ماما
مامتها:مش قلتلك تكلميني اول ما توصلي البيت
منى:معلش يا ماما نسيت
مامتها:طيب يا حبيبتي يلا قومي اتغدي
منى:حاضر

و قفلت التليفون ودخلت غيرت هدومها و فتحت التلاجه عملت ساندويتش وقعدت تاكله لوحدها والاكل كان طعمه وحش و بيتبلع بصعوبه ولقيت دموعها بتنزل فقامت وسابت الاكل ودخلت الانتريه شغلت الTV وفتحته على قناة الافلام ولقيت فيلم لعادل امام سامي بيحبه اوي فقعدت تتفرج عليه وبعد شويه نامت وهي عالكنبه وحست ان في حد بيحضنها من ورا جامد فضحكت وهي نايمه عشان سامي رجع ولفت عشان تحضنه.. قربت منه عشان تبوسه.. فتحت عينيها .. لقيت نفسها لوحدها وسامي لسه مرجعش فقعدت تعيط.......................................



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق