الخميس، 26 أبريل 2012

بتحبني ؟

 

 

الحلقة الرابعة

 

صحيت ليلى بدري وقامت خدت شاور ولبست بنطالون اسود وعليه قميص قصير ابيض وفطرت بسرعه ونزلت ركبت عربيتها واحت الشركه وكانت فرحانه اوي....................
ليلى:صباح الخير

السكرتيرة:صباح الخير يا آنسه ليلى
ليلى:ممكن اعرف فين مكتبي؟
السكرتيره:اتفضلي استريحي لغاية ما الباشمهندس خالد ما يوصل
ليلى:اوكيه
وقعدت ليلى تستنى وصول خالد وفتحت اللاب توب بتاعها وابتدت تكتب شوية افكار جديده فكرت فيها قبل ما تنام وبعد عشر دقايق حست ان في حد بيبصلها رفعت عينيها لقيت المهندس خالد واقف بس مكنش لابس نظاره وكان بيبتسم ابتسامه هاديه وقالها:
خالد:ده انت نشيطه اوي
ليلى:متنساش حضرتك ان ده اول يوم ليه
خالد:طيب اتفضلي في مكتبي نشرب حاجه واشرحلك طبيعة شغلك معانا
ودخل خالد مكتبه وليلى وراه وطبعا ريحة البيرفيوم بتاعه كانت جميله وليلى حبتها اوي وبعد ما دخلوا وقف خالد عند جهاز تحضير القهوة وابتدى يحضر كوبايتين وسألها:
خالد:سكرك قد ايه؟
ليلى:معلقه واحده
خالد:ايه ده انتي بتعملي دايت؟
ليلى:لا ابدا بس مش بحب السكر الكتير
وضحكت ليلى من غير سبب فسألها خالد:
خالد:خير؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ليلى:انا اسفه اصل مديري السابق كان كل شويه يطلب السكرتيره عشان تعمله القهوه وانا كنت بحسه كسول اوي فافتكرته وضحكت
خالد:يعني انا مش كسول؟
ليلى:لا طبعا
خالد:طيب نتكلم فالشغل بقى
ليلى :اتفضل
خالد:بصي يا ليلى احنا هنبتدي نعمل حملة دعايه وتسويق لمنتجع جديد في العين السخنه وانا اخترتك انتي عشان تساعديني فيه وكمان عشان اشوف افكارك الجامده
ليلى:ان شاء الله هكون عند حسن ظن حضرتك
خالد:دلوقتي انتي هتاخدي المكتب اللي جنب مكتب السكرتيره وهنتابع مع بعض الشغل باستمرار
ليلى:اوكيه
خالد:تقدري تتفضلي
ليلى:بعد اذن حضرتك
ليلى:مستر خالد
خالد:نعم
ليلى:انا متشكره اوي عشان ثقتك فيا
خالد ابتسم وليلى خرجت وهي حاسه انها عايزه تثبتله انها فعلا عندها افكار مختلفه وراحت على مكتبها وابتدت تحضر لشغلها في المشروع الجديد.....................



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق