الثلاثاء، 24 أبريل 2012

غرام أرملة


الحلقة الثامنة



تاني يوم الصبح حسين وهنا وحماده اتقابلوا على السلم:
حسين:صباح الخير يا هنا صباح الخير يا حماده

هنا:صباح الخير
حماده:صباح الخير يا انكل انا هوري اصحابي الحركات اللي حضرتك علمتهالي
حسين:ولسه هعلمك حاجات كتيييير
حماده:هييييييييه انا بحبك اوي يا انكل
حسين:وانا بحبك اوي يا حبيبي
هنا:ازي مامتك عامله ايه؟
حسين:كويسه وفرحت اوي انها اتعرفت عليكي
هنا:وانا كمان والله ,ه هتقعد معاك قد ايه؟
حسين:هتقعد اسبوع وتسافر وتيجي تاني آخر الاسبوع
هنا:خلاص لما تيجي تاني هتكون مامتي رجعت وتتفضل عندنا عشان ماما اكيد هتحب مامتك
حسين:اكيد هخليها تيجي تتعرف على مامتك
وركب كل واحد عربيته وراح شغله بس حسين فضل يفكر في هنا وقد ايه هي هاديه ورقيقه وافتكر كلام مامته عن جوازه من هنا بس يا ترى هو عنده استعداد يبدأ من جديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ولقي نفسه بيضحك وبيفتكر حماده وحبه ليه...............................
هنا وصلت المدرسه وكان عندها الحصه الاولى فاضيه فقعدت تصحح كراسات الاولاد لكن كل شويه تلاقي نفسها بتفكر في حسين ومعاملته لحماده واهتمامه بيهم من غير اي هدف وسرحت في يوم الجنينه ويوم النادي واد ايه كان لطيف معاها ومهتم بيها وبحماده بس حست بخوف من بكره......................
رجعت هنا البيت وغيرت لحماده هدومه واتغدوا وقعد حماده يعمل الواجب بتاعه وهنا خدت كوباية شاي تشربها في البلكونه فلقيت مامت حسين واقفه:
هنا:مساء الخير يا طنط
مامت حسين:مساء النور يا حبيبتي ,ازي حماده؟
هنا:كويس الحمد لله
مامت حسين:ده حسن مبطلش كلام عنه
هنا:وحماده برده بيحب حسين اوي
مامت حسين:هو فين حماده انا لسه مشفتوش
هنا:جوه بيعمل الواجب هنادي لحضرتك ثواني
مامت حسين:لا يا حبيبتي خليه يذاكر الايام جايه كتير و اكيد هشوفه
هنا:ان شاء الله
مامت حسين:ممكن اسألك سؤال بس ي ريت متضايقيش؟
هنا:اتفضلي يا طنط طبعا
مامت حسين:انت ليه متجوزتيش تاني؟
هنا:مش هخبي على حضرتك انا اتقدملي عرسان كتير بس بحسهم عايزني لوحدي وانا لو فكرت في يوم من الايام اتجوز لازم حماده يوافق ويحب الراجل اللي هتجوزه
مامت حسين:عين العقل يا بنتي ربنا يقدملك اللي فيه الخير انتي بنت حلال وربنا هيكرمك ان شاء الله

وفات الاسبوع اللي قعدته مامت حسين في القاهره وسافرت اسكندريه ويوم الجمعه اتفق حسين انه هياقبلهم في النادي عشان يكمل تمرين الكوره لحماده وفضلت هنا قاعده بتتفرج عليهم ومن بعيد حسين خد باله ان في واحد بيقرب من ترابيزة هنا وهي مش واخده بالها وجه وقعد جنبها وابتدى يتكلم حماده قال:
حماده:ايه يا انكل وقفت ليه؟
حسين:مين اللي مع مامي ده يا حماده؟
حماده بص وقال:ده كابتن عماد مدرب التنس
وفضل حسين باصص على هنا والكابتن وحس انه متغاظ ومدايق مش عارف ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
على ترابيزة هنا عماد قالها:ط
عماد:ازيك يا هنا
هنا:ازيك يا عماد اخبارك ايه وازي شيماء والولاد؟
عماد:بخير كلنا , المهم اخبارك ايه وازي مامتك وحماده؟
هنا:الحمد لله
عماد:هنا انا لسه بتمنى انك توافقي على جوازنا
هنا:احنا اتكلمنا في الموضوع ده قبل كده وانا قلت لأ
عماد:ارجوكي فكري تاني انا حبك يا هنا
هنا:من فضلك يا عماد اسلوبك ده بيدايقني , ومن فضلك خليك فاكر ان شيماء صاحبتي وبحبها وانا بعدت عنها بسبب كلامك معايا ارجوك انساني بقى وخلي بالك من مراتك وولادك ويا رب تقدر الزوجه اللي ربنا رزقك بيها
عماد:انا عمري ما هقصر مع شيماء ولا الولاد لو اتجوزتك
هنا:يا عماد ارجوك كفايه كلام في الموضوع ده
جه حسين من ورا عماد وقال:
حسين:مش تعرفيني يا هنا؟
هنا:ده كابتن عماد مدرب التنس
حسين :اهلا وسهلا
هنا:وده حسين...............
حسين:خطيب هنا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عماد اتخض ووشه احمر وقال:خطيبها؟
حسين:ايه مش هتقولنا مبروك؟
عماد:الف مبروك ,عن اذنك عندي تمرين
هنا:ايه اللي قلته ده يا حسين؟
حسين:انا سمعت كلامه معاكي وحسيت انه محتاج حاجه تبعده عنك خالص
هنا:بس كده النادي كله هيعرف اني اتخطبت
حسين:وفيها ايه؟
هنا:انت بتهزر ؟ هقول ايه للناس؟
حسن:قوليلهم اني حبيت جاري وهو حبني واتخطبنا
هنا:ايه الكلام ده مش ممكن طبعا
حسين:ليه يا هنا؟
هنا:عشان احنا مش بنحب بعض ومش مخطوبين
حسين:اتكلمي بصيغة المفرد لو سمحتي
هنا:يعني ايه؟
حسين:يعني قولي انا مش بحبك ومش عايزه اتخطبلك
هنا :انت تقصد ايه بالضبط؟
حسين:قصدي اني هكون اسعد واحد في العالم لو وافقتي تتجوزيني يا هنا
هنا بصت لحسين وهيه حاسه انها بتحلم ومعرفتش ترد تقول ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق