الأحد، 22 أبريل 2012

سر زوجة


الحلقة العاشرة


يوم الاربع كانت فاطمه بتلم حاجاتها عشان تروح البيت فشمت رحة البيرفيوم بتاع احمد رفعت راسها بسرعه لقيته واقف قدامها فحست انها هيغمى عليها وابتسمت وسكتت فقالها:
احمد:انا خلصت شغلي بسرعه وركبت القطر وجريت عالبيت غيرت بسرعه عشان اشوفك مقدرتش استنى ليوم السبت...........

فاطمه:حمدلله على السلامه
احمد:الله يسلمك, عامله ايه يا فطومه؟
فاطمه:بخير
احمد:وازي انس وحمزه؟
فاطمه:كويسين
احمد:ممكن اوصلك انهارده؟
فاطمه:انت عارف انه مستحيل
احمد:ليه بس حرام عليكي ده انا جي من اسوان لحد اسكندريه عشان بس اشوفك
فاطمه:واديك شوفتني ,عن اذنك بقى انا كده هتأخر
احمد:براحتك اشوفك بكره
فاطمه:ان شاء الله
و روحت فاطمه وهي هتطير من السعاده عشان احمد رجع وحمدت ربنا انها مسكت نفسها قدامه لأنها اول ما شافته كانت هتجري عليه وتحضنه بس ربنا ستر
وقعدت تضحك ......
وبالليل كانت قاعده بتتفرج عالتليفزيون مع مامتها وبتلاعب الولاد فرن موبايلها فبصت لقيت رقمه(هي كانت حافظاه ومكنتش مسجلاه عالموبايل) فاتخضت انه بيتكلم في الوقت ده وهو عارف انها في البيت فعملت الموبايل صامت ودخلت اوضتها:
فاطمه:الو
احمد:اهلا يا فطومه
فاطمه:خير يا احمد فيه حاجه؟
احمد:انا بس حبيت اسمع صوتك
فاطمه:من فضلك يا احمد مش بحب كده
احمد:امال بتحبي ايه ؟
فاطمه:انا هقفل دلوقت
احمد:ارجوكي اتكلمي معايا شويه
فاطمه:ارجوك يا احمد اقفل دلوقت
احمد:طيب يا فاطمه انا هقفل بس بجد انا تعبت خلاص
فاطمه قعدت تعيط ومعرفتش ترد.........
احمد:سكتي ليه؟
فاطمه:لا ابدا
احمد:انتي بتعيطي؟
فاطمه:لا
احمد:ارجوكي يا فاطمه متعيطيش انا مقصدش ازعلك
فاطمه:مع السلامه يا احمد
احمد:مع السلامه يا فاطمه

وقعدت فاطمه على الارض تعيط وقعدت تدعي ربنا (يا رب طلع حبه من قلبي .. يا رب ساعدني..قويني على نفسي )
وبالليل اتصل ابراهيم وقالها:
ابراهيم:ازيك يا فاطمه؟
فاطمه:الحمد لله ,انت عامل ايه يا ابراهيم؟
ابراهيم:انا عندي ليكي خبر حلو اوي
فاطمه:خير
ابراهيم :انا خلاص وضبت شقه صغيره وابتديت اخلص الورق عشان تيجي انتي والولاد
فاطمه حست كأن سكينه اتغرزت في قلبها ومكنتش مصدقه انها هتسافر خلاص وتسيب احمد..............
ابراهيم:ايه يا فاطمه مش مصدقاني؟
فاطمه:لا مصدقاك وهنسافرلك امتى؟
ابراهيم: ممكن على اول الشهر وضبي نفسك وقدمي على اجازه اواستقاله حتى وبوسيلي الولاد
فاطمه:حاضر
وفضلت فاطمه بتحاول تصدق انها هتسافر لجوزها خلاص وهترتاح من اللي هيه فيه بس يا ترى كده هترتاح ولا هتتعب اكتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ياترى هتقول لاحمد انها هتسافر ؟ ولا هتسافر من غير ما تقوله؟


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق