الاثنين، 23 أبريل 2012

مذكرات بنت جد جدا

الحلقة الرابعة

 

فضلت امينه تعامل طارق بحدود اوي لغاية التيرم التاني ما خلص بس كانت بتفكر فيه علطول بس هيه كان عندها مبدأان مفيش حاجه اسمها صداقه بين ولد وبنت وهي مقتنعه بيه جدا وبدأت اجازة الصيف وبقى اليوم بتاع امينه انها تصحى بدري وتروح النادي تلعب اسكواش او تنس وتقضي وقتها مع سالي وشوية بنات اصحابهم من زمان وفي يوم كانت امينه بتلعب تنس في الملعب مع سالي وبيضحكوا لقت امينه ان طارق طلب يلعب وسالي طبعا ادته المضرب وسابتهم يلعبوا مع بعض وقعدوا يلعبوا وامينه كانت عايزه توريه انها بتلعب زي الولاد ويمكن احسن وفعلا طارق حس انها نتميزه في كل حاجه وكان فرحان انه لقي حاجه مشتركه بينهم وكملوا لعب لحد ما تعبوا خالص فطارق قال:
طارق:كفايه كده يا امينه انا مش قدك

امينه:اوكيه براحتك (ومشيت بعيد عنه )
طارق:امينه..استني شويه مستعجله كده ليه؟
امينه:لا ابدا بس خلاص احنا لعبنا
طارق :طيب ممكن نشرب حاجه انا عطشان
امينه:اتفضل اشرب انت
طارق:هوه انا ضايقتك في حاجه؟
امينه :لا خالص
طارق:طيب ليه مش بتتكلمي معايا؟
امينه:بص يا طارق انت فعلا انسان محترم بس انا مش بعرف اصاحب اولاد
طارق وهو بيضحك :طب خلاص اعتبريني بنت ها هتسميني ايه؟
امينه وهي جد جدا:ايه ده انا مش بهزر
طارق:طب خلاص خلاص انا آسف
امينه:عن اذنك (ومشيت وسابته بس كانت بتضحك )
بالليل في النادي بدأت اول حفله بينظمها النادي وطبعا كل الشباب جم عشان يحضروها وجه طارق واحمد صاحبه وكانوا لابسين جينز وتيشيرتات عليها رسومات غريبه وكل البنات كانوا لابسين جيبات قصيرة او جينزات ضيقه وباديهات عريانه اوي وسالي كانت لابسه فستان قصير وعليه شوز فلات ابيض
اما كابتن اميره كانت لابسه بنطلون باجي بيج وبادي ابيض رقيق وكان شعرها بيطير وهي اصلا بتضايق من شعرها وعلطول بتقصه وكانت بتدور على طارق بعينيها لحد ما لقيته وكان واقف مع بنتين وبيضحكوا فحست انها مدايقه وبعدت
مع سالي وقعدت تتفرج على الحفله وكنت لرامي صبري وغنى اغاني جميله وكانت امينه لسه مدايقه شويه بس حاولت تنسى وبعد شويه جه طارق وقف معاهم وسأل امينه:
طارق:انت جيت امتى؟
امينه:من شويه
طارق:ما شفتكيش
امينه: ولا انا
سالي :اخبارك ايه يا طارق؟
طارق:تمام , وانت عامله ايه؟
سالي :بخير
طارق:هتسافروا فين الصيف ده؟
سالي :هنقضي بقيت الصيف في شاليه بابا امينه في مارينا واحتمال نسافرفرنسا شهر لسه مش عارفين
طارق:انا كمان هسافر مارينا ان شاء الله
سالي :خلاص نشوفك هناك
امينه:هتسافر مع مين؟
طارق: مع اصحابي,هشوفك هناك؟؟؟
امينه:مش عارفه لسه
ويوم الخميس ركبت سالي مع امينه وباباها ومامتها وطلعوا على مارينا ووصلوا الساعه 12 الظهر وكان شاليه ليه شاطئ
فلبسوا امينه وسالي المايوهات ونزلوا البحر وقعدوا يلعبوا في الميهوبعدين ناموا على الرمله وكل واحده كان معاها كتاب تقرا فيه بس امينه قعدت تفكر يا ترى طارق هيجي امتى؟؟

الخميس بالليل طلع طارق بعربيته ومعاه احمد وعبدالله ووراهم عربية مي وشلتها على مارينا ووصلوا الساعه 3 الصبح غيروا هدومهم ونزلوا يسهروا (وقعد طارق يفكر يا ترى امينه هنا ولا في القاهره؟)
الصبح بدري حاولت امينه تصحي سالي:
امينه: يلا اصحي عايزة انزل اتمشى
سالي : حرام عليكي انا لسه عايزه انام
امينه:قومي بقولك انا لبست خلاص
سالي : بجد مش قادره
امينه :خلاص براحتك خليكي نايمه انا هروح اتمشى على البحر
ولبست بنطالون قصير ابيض وعليه بادي احمر كات ونظاره شمس بيضا حطت واقي من الشمس وراحت تتمشى لوحدها وكان الجو جميل وهي كانت حاسه براحه وسعاده وهي شايفه الموج بيجي ناحيتها............
طارق واصحابه كانوا لسه مروحوش الشاليه وكلهم قالوا انهم تعبوا وهيروحوا يناموا لكن طارق قال انه هيتمشى شويه على البحر.............



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق