الأحد، 22 أبريل 2012

مطلوب عريس فورا

الحلقة الحادية عشر

بعد كده لبس ادهم شورت جينز وعليه تيشيرت اصفر وكوتشي ازرق وفضل مستني مروه لما تخلص لبس في الحمام وخرجت مروه لابسه بنطالون كتان واسع لونه بيج وعليه بادي بينك فاتح ولبست صاندال بينك رقيق وعملت شعرها ديل حصان على تحت وحطت ميك اب هادي خالص واول ما دخلت البلكونه ادهم قالها:
ادهم:تحبي تعملي ايه دلوقت؟

مروه:مش عارفه
ادهم :يعني نخرج ولا نفضل في الاوضه
مروه:لا لا يلا نخرج طبعا
ادهم:ههههه تحبي تروحي فين؟
مروه:اي مكان
ادهم:طيب يلا عشان نفطر في مكان على ذوقي
وخرجوا بعربية ادهم ووداها محل فول وطعميه بلدي جدا وكانت مروه مش مصدقه نفسها انها هتاكل في المكان ده بس سكتت عشان متكسفوش........
وقعدوا وجه الجرسون وسلم على ادهم جامد:
الجرسون : صباح الخير يا ادهم بيه
ادهم:صباع الخير يا محمود
الجرسون:ها تحبوا تفطروا ايه؟
ادهم :عايزين فطار على ذوقك
ومشي الجرسون وفضل ادهم باصص لمروه عشان شكلها مدايق وقال:
ادهم:في حاجه مدايقاكي؟
مروه:لا ابدا
ادهم :المكان مش عاجبك؟
مروه:لا عادي ,بس اول مره آجي هنا
ادهم:المكان يمكن شكله بسيط بس اكله تحفه
مروه:اوكيه على ضمانتك
ادهم:متخافيش على ضمانتي ههههههه
وجه الاكل وابتدوا ياكلوا وعجبهم الاكل جدا وخصوصا المخلل ومروه قالت:
مروه:ياااااه ده انا عمري ما فطرت فطار زي ده
ادهم:ليه ؟
مروه:انا كنت بشرب نيسكافيه بس
ادهم:ده انا اهم وجبه عندي الفطار
مروه:ممكن اسالك سؤال؟
ادهم:آه طبعا
مروه:انت ازاي محافظ على جسمك كده وانت بتاكل كتير
ادهم:قصدك ان انا مفجوع؟
مروه:لا ابدا اصلي بس مستغربه
ادهم: بصي بقى انا كل يوم بلعب ساعتين رياضه عشان كده محافظ على جسمي
مروه سرحت كده :آه ما انا خدت بالي (وبعدين وشها احمر خالص)
ادهم:هههههههههه انت بتتكسفي اوي
مروه:لا انا مش بتكسف خالص
ادهم :طيب طيب خلاص
وبعد كده قرروا يتمشوا شويه بالعربيه قبل ما يرجعوا الدار عشان يستنوا بابا مروه ومامت ادهم.....................
والساعه 7 اتصل باباها وقال انه هيعدي على مامت ادهم وهيجيبها معاه بعد ساعه فابتدت مروه تستعد لاستقبالهم وراحت تلبس.............
لبس ادهم شورت كحلي وتيشيرت احمر وقعد في البلكونه يستنى مروه ولما قربت منه بصلها لقيها لابسه فستان حمالات ضيق من فوق ونازل على واسع لونه اصفر وكانت فارده شعرها وحاطه ميك اب خفيف واول ما وقفت جنبه قالها:
ادهم: ريحة البيرفيوم بتاعتك حلوه اوي
مروه اتكسفت وقالت:ميرسي
ادهم: وكمان لون شعرك جميل هوه ده لونه ولا صابغاه؟
مروه:لا ده لون شعري الحقيقي
ادهم:كنت حاسس بكده............. وخبط الباب وراحوا يستقبلوهم وفتح ادهم الباب وقعدوا كلهم وراحت مروه تجيب عصير من التلاجه وقدمته وفضلوا يتكلموا وبعدين طلبت مامت ادهم انها تكلم مروه لوحدهم فدخلوا جوه ومروه مستغربه يا ترى عايزه تقولها ايه تكون حست بحاجه؟؟؟؟؟؟؟؟
مامت ادهم :انا مش عارفه اشكرك ازاي انا اول مره الاقي ابني سعيد كده
مروه:ميرسي يا طنط
مامت ادهم:ادهم ابني حنين اوي وطيب وتعب كتير في حياته فخلي بالك منه
مروه حست بالذنب ناحية الست الطيبه وقالت:ان شاء الله
وجه بابا مروه واداها ظرف وقالها: ده هديتي ليكي
مروه:ميرسي يا بابا
ومامت ادهم قدمت لمروه هديه طقم دهب ابيض
مروه:ميرسي يا طنط بس ده كتير
مامت ادهم :مش كتير عليكي يا حبيبتي
وبالليل استأذن بابامروه ومامت ادهم واتفقوا ان آخر يوم ليهم في مصر هيتغدوا كلهم عند بابا مروه ومشيوا وسابوهم لوحدهم............
دخل ادهم الحمام خد حمام وطلع لابس شورت ودخل السرير وبعد كده دخلت مروه وخرجت لابسه بيجاما قطن بلوزتها نص كم وضيقه وقصيره لونها ابيض والبنطالون واسع وليه حزام ولونه ابيض في احمر ودخلت نامت بس فضلت تفكر يا تلرى اللي عملته ده صح ولا غلط هتندم عليه بعد كده ونامت وهي لسه بتفكر
والصبح بدري صحي ادهم لقي مروه بتتقلب كتير وشالت الغطا وشكلها بتحلم حلم وحش فمعرفش يصحيها ولا لأ وفي الآخر قرر يصحيها براحه:
ادهم:مروه ..مروه .. اصحي يا مروه
مروه:هااااااا
ادهم:اصحي يا مروه
مروه قامت بسرعه لقيت ادهم قاعد جنبها وباصصلها بصه كلها حنيه فقالت:
مروه:هي الساعه كام؟
ادهم:الساعه 6 الصبح
مروه:ايه اللي مصحيك بدري كده؟
ادهم:اصلي لقيتك بتتقلبي كتير فحسيت انك بتحلمي حلم وحش
مروه:ههههههه لا ابدا انا نومي كده كأني بتخانق بالضبط , هوه انت ليه مش بتشخر؟
ادهم:نعم؟
مروه:في اطياره كنت بتشخر وامبارح وانت عالكرسي برده كنت بتشخر
ادهم :آه فعلا انا بشخر لما اكون تعبان
مروه:ممممممم
ادهم:ايه انتي بتحبي الشخير؟
مروه:لا ابدا
ادهم :طيب هتصحي ولا تكملي نوم؟
مروه:ليه انت رايح فين؟
ادهم :هروح انزل البيسين شويه
مروه:هروح معاك
ادهم :طيب يلا البسي المايوه وتعالي
مروه قامت ودخلت الحمام ولبست مايوه فوشيا قطعه واحده وعليه كاش مايوه نفس اللون وادهم لبس مايوه شورت اسود وعليه تيشيرت ابيض ونزلوا سوا وقرروا يطلبوا الفطار تحت عالبيسين.............
نزل ادهم الميه الاول وقال:يلا تعالي الميه تحفه
مروه:شويه وانزل
ادهم :اوكيه وابتدي يعوم بعيد ومروه عماله تبصله وتقول يا ترى اختياري صح ولا غلط وبتبص لقيت واحده اجنبيه نزلت البيسين وبتعوم جنب ادهم
فمروه من غير ما تفكر نزلت الميه وعامت لحد ادهم واول ما الست شافتها بعدت وادهم قعد يضحك:
مروه:انت بتضحك على ايه؟
ادهم:لا ابدا
مروه:قول الحقيقه
ادهم:اصل الست خافت منك لما جيتي بسرعه وكانك خايفه انها تاكلني ههههههههه
مروه:اوعى تكون فاكر اني نزلت عشان هي نزلت
ادهم :امال نزلتي ليه؟
مروه:عادي كنت عايزه اعوم شويه
ادهم:طيب يلا سابقيني
وابتدوا يتسابقوا وكان ادهمة بيعوم براحه عشان هي تسبقه وفعلا سبقته وكان هتطير من الفرح فقال:
ادهم:ياه ده انتي بتعومي بسرعه اوي
مروه:طبعا امال انت فاكر ايه؟
وراح ادهم مقرب منها اوي و شالها وقعد يلف بيها وهي بتضحك وبعدين بصتله وقالت :
مروه :يلا نطلع انا جعت خالص..... وطلعت ولبست الكاش مايوه وادهم لبس التيشيرت وطلبوا الفطار وبعدين ناموا شويه في الشمس وصحيوا طلعوا اوضتهم عشان يغيروا ويروحوا سينما...................



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق