الاثنين، 23 أبريل 2012

مذكرات بنت جد جدا

الحلقة السادسة


فضلت علاقة امينه وطارق في حدود الكليه والنادي وكانوا بيذاكروا سوا في المكتبه وكان لازم يكون معاهم سالي طبعا وكمان احمد بقى بيقعد معاهم علطول وفي يوم كان دكتور طالب منهم بحث مهم فطلعوا المكتبه عشان يعملوه وقعدوا يحضروا فيه وقت طويل فسالي قالت:
سالي:انا تعبت وجعت

طارق: وانا كمان
سالي :وامينه واحمد؟
امينه:لاانا مش جعانه
احمد:ولا انا
فنزل سالي وطارق يشتروا اكل وبعد ما مشيوا احمد قال:
احمد:امينه
امينه:نعم
احمد:ممكن اسألك سؤال؟
امينه:اتفضل
احمد:هوه انتي معجبه باحمد؟
امينه:لا طبعا ايه اللي خلاك تقول كده؟
احمد:لا ابدا
وسكت وكملوا مذاكره وبعد ما المحاضرات خلصت روحوا البيت وبالليل جت رساله في موبايل امينه من احمد:
(امينه لو صاحيه عايز اكلمك) .... امينه اتصلت باحمد:
امينه: الو ازيك يا احمد؟
احمد :بخير ,اخبارك ايه؟
امينه : تمام ,خير يا احمد؟
احمد:هوه انت بكره هتروحي النادي؟
امينه:اه انا بكره عندي تمرين , ليه ؟
احمد:اصلي عايزك في موضوع مهم
امينه: طيب اوكيه انا بكره هخلص تمرين الساعه8
احمد:8 بالثانيه هكون عندك , سلام
امينه:مع السلامه
وفضلت امينه تفكر يا ترى احمد عايزها في ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

احمد نايم عل سريره وسرحان في امينه اللي حبها من اول يوم شافها فيه عشان محترمه ومؤدبه وحس ان هيه ده البنت المناسبه ليه بس كان مش يحاول يظهرلها اي حاجه عشان كانوا لسه صغيرين ودلوقتي حس انه لازم يتكلم عشان ممكن حد غيره يعجب باميره وخصوصا انه حس ان طارق مهتم بيها اوي وعشان كده قرر يفاتحها ولو وافقت يتخطبوا في اجازة الصيف ... يا رب توافق ونام وهوه بيدعي ربنا
تاني يوم الصبح حضروا المحاضرات كلها وذاكروا شويه في المكتبه وبعدين امينه وسالي قالوا انهم هيروحوا لكن طارق قال انه هيقعد شويه فمشيت امينه وسالي وقبل ما توصل للعربيه افتكرت انها مسألتش طارق هيجي النادي ولا لأ؟ فراحت تسأله فبصت عليه لقيته راكب عربيته ومي راكبه جنبه وعمال تضحك وهيه مقربه منه اوي ...........فامينه حست انها مش قادره تقف بس ضغطت على نفسها وركبت عربيتها وطول الطريق متكلمتش مع سالي خالص وبعد ما وصلت سالي راحت البيت وطلعت اوضتها وقعدت تفكر معقوله طارق بيمثل عليها انه مؤدب ومحترم؟؟؟؟
وبعد الغدا راحت امينه التمرين وبعد ما خلصت لقت احمد مستنيها :
امينه:ايه الدقه ده كلها؟
احمد:ازيك يا امينه؟
امينه :بخير وانت؟
احمد: تمام
امينه : خير يا احمد؟
احمد: بصي انا هقول اللي جوايا وانتي تفهمي
امينه: خير يا احمد؟؟؟؟
احمد:انا معجب بيكي من اول مره شفتك فيها عجبني فيكي كل حاجه شكلك وطريقة لبسك وكلامك حتى زعلك وطريقة مشيتك وكل حاجه فيكي عجبتني بس مرضتش اقولك قبل كده عشان كنا صغيرين لكن دلوقت خلاص انا فاضلي سنه واتخرج ولو وافقتي وده املي اللي عايش عليه بقالي 3 سنين نتخطب في الاجازه .
امينه:انت فاجأتني بالكلام ده
احمد:مترديش دلوقت فكري يبراحتك وردي عليه ,اتفقنا؟
امينه:اوكيه ,على فكره انا تفكيري بياخد وقت طويل
احمد :وانا مستني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق