الأحد، 22 أبريل 2012

سر زوجة

الحلقة السابعة

اتمشت فاطمه مع احمد وهما في الطريق:
احمد:انتي اتعرفت على جوزك ازاي؟

فاطمه:عادي يعني جه اتقدملي وبابا وافق
احمد:شكله ايه؟
فاطمه:ابراهيم طويل واسمر وطيب اوي
احمد بصلها اوي وقالها:يا بخته بيكي
فاطمه:بكره ربنا يكرمك ببنت الحلال
احمد:انا ههههههههه لا يمكن افكر اتجوز تاني
فاطمه :ليه كده؟
احمد:اصلي مريت بتجربه صعبه اوي
فاطمه:اديك قلت تجربه مجرد تجربه
احمد:لا ده كانت مأساه وانا مش هعيش مأساه تاني
فاطمه:وهتفضل طول عمرك لوحدك؟
احمد:ساعات الوحده بتكون احسن من معاشرة الناس
فاطمه:لا لازم تبدأ حياتك من جديد
احمد:ان شاء الله, قوليلي؟
فاطمه:نعم
احمد :انتي بتحبي جوزك؟
فاطمه:اه طبعا مش ابو ولادي
احمد :طيب انا هدخل الحمام واستناكي لما اخلص
فاطمه :طيب
وهما راجعين قعد يغني بصوت واطي (عارفه احلى حاجه فيكي ) وفاطمه حست باحساس جديد عمرها ما جربته قبل كده.........
وروحوا بالليل وغيرت للولاد نيمتهم وهيه لقيت نفسها مش جايلها نوم وقعدت تبص من البلكونه وكانت سرحانه في يوم الرحله وكأنها بنت مراهقه صغيره في السن
تاني يوم راحت الشغل وجه احمد يصبح عليها:
احمد:صباح الخير يا فطومه
فاطمه:صباح الخير
احمد:اطلبلك اكل معايا
فاطمه:ماشي
احمد :انا هطلب فول وطعميه وانتي؟
فاطمه : وانا كمان
ووقت الاستراحه قعدوا يفطروا سوا وفضل احمد يحكيله عن ايام الشقاوه بتاعته وهيه عماله نضحك ودموعها بتنزل من كتر الضحك فراح احمد بصلها وقال:
احمد:تعرفي اني بحب ضحكتك اوي
فاطمه:اشمعنى هههههههه
احمد:بحس انها حقيقيه ومن قلبك
فاطمه:طيب شكرا
احمد:احكيلي عن ايام الكليه؟
فاطمه:كنت بروح احضر واروح علطول
احمد:مطلعتيش رحلات ؟
فاطمه:لاطبعا
احمد:طيب كان عندك زمايل ولاد؟
فاطمه:عمري ما كلمت ولد قبل ابراهيم جوزي
احمد:يا ريتني قابلتك من زمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــان
وسكت احمد وفاطمه سكتت وبطلت تضحك واستأذنت وقامت وهي بتترعش من خوفها من كلام احمد حست انها عملت حاجه غلط ولما روحت البيت ملعبتش مع الولاد ولا اتغدت وقالت انها عايزه تنام ودخلت اوضتها واتصلت بابراهيم:
فاطمه:ازيك يا ابراهيم,عامل ايه؟
ابراهيم:ازيك يا فاطمه وازي الولاد؟
فاطمه:احنا بخير , انت وحشتنا اوي
ابراهيم:وانتوا كمان ............ بصي يا فاطمه انا مضطر اقفل عشان مشغول هكلمك بعدين سلام
فاطمه:مع السلامه
وقعدت فاطمه على السرير سرحانه ونامت وهي بتفكر في احمد..............قامت فاطمه على صوت الموبايل بيرن:
فاطمه وهي لسه مصحيتش :الو
احمد:الو يا فاطمه صحيتك؟
قعدت فاطمه في السرير:احمد؟
احمد:ازيك يا فاطمه؟
فاطمه:انت عرفت رقمي منين؟
احمد:انت زعلانه اني اتصلت؟
فاطمه :لأ بس استغربت
احمد:عامله ايه؟
فاطمه:الحمد لله
احمد:انا آسف اذا كنت دايقتك بكلامي انهارده
فاطمه:حصل خير بس بجد انا مش بحب الكلام ده
احمد:انا مش عارف ايه اللي بيحصلي وانا معاكي؟
فاطمه:من فضلك يا احمد ,ممكن نتكلم بكره؟
احمد:طيب براحتك مع السلامه
فاطمه:مع السلامه
وفضل قلبها يدق جامد وحاسه بخوف شديد مش عارفه سببه..........................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق