الأحد، 22 أبريل 2012

مطلوب عريس فورا

 

الحلقة السادسة عشر

و الأخيرة

فضلت مروه قاعده في البيت ومراحتش الشغل وكانت طول الوقت بتعيط وتفكر في ادهم وحست انه وحشها اوي وفي يوم بالليل تليفونها رن:
مروه افتكرته ادهم فردت بسرعه:الو

بابا مروه:الو يا مروه يا حبيبتي عامله ايه؟
مروه قعدت تعيط:انا تعبانه يا بابا تعبانه اوي
بابا:انا عرفت كل حاجه
مروه:هو اتصل بيك؟
بابا مروه:ايوه يا مروه وحالته صعبه جدا, ليه كده يا حبيبتي ؟ ده بيحبك من اول يوم شافك فيه
مروه:ده كدب عليه
بابا مروه:كدب عشان انت عنيده ودماغك ناشفه
مروه:مش عارفه اعمل ايه يا بابا انا محتاجالك جنبي
بابا مروه:انتي مش محتاجاني انا انت محتاجه جوزك اللي بتحبيه
مروه:بحبه؟
بابا مروه :روحي شوفي صوركوا سوا وانتي هتتأكدي انك بتحبيه
مروه:طيب يا بابا
بابا مروه:انا مش هقولك تعملي ايه,اللي هيقولك عليه احساسك اعمليه وخلي بالك من نفسك
مروه:حاضر
بابا مروه:مع السلامه
مروه:مع السلامه
وقعدت مروه تفكر في كلام باباها وكلام ادهم وفضلت تعيط وبعدين راحت جابت اللاب توب بتاعها وفتحت الصور اللي اتصورتها معاه في كل الاماكن اللي راحوها سوا وحست ان كل الصور بيبصلها بحب وهي كمان لقيت عينيها بتلمع كل ما كانت بتبصله وقعدت تعيط وبعدين نامت على الكنبه وهي فاتحه اللاب توب على صوره لادهم وهو بيضحك.................
ادهم بقى كان مرتبط بمواعيد شغل كتير في فرع شركته في روما وفي يوم كان مشغول جدا ودخلت السكرتيره تقوله : السكرتيره:في واحده عايزه تقابله
ادهم:اسمها ايه؟
السكرتيره :بتقول موضوع شخصي
ادهم حس انها اكيد مروه فقالها :خليها تتفضل
ووقف وبص للشباك والباب وراه....................
مروه:صباح الخير
ادهم:صباح النور
مروه:مش عايز تبصلي ؟ تحب امشي؟
ادهم:لا ابدا اتفضلي استريحي (وبصلها وكانت عينيه مليانه كلام وعتاب وهي تحت عينيها كان اسود من العياط)
قعدت مروه وادهم قالها:
ادهم:تحبي تشربي ايه؟
مروه:مش عايزه حاجه
ادهم:انت فطرتي؟
مروه :لأ
ادهم:طب اتعشيتي امبارح؟
مروه:لأ
ادهم :طب قومي معايا
وخدها وراحوا كافيه بيقدم فطاير ومشروبات للفطار وبعد ما قعدوا طلب ادهم فطار لشخصين ومروه قالت:
مروه:بجد مش جعانه
ادهم:مش هنتكلم ولا هنقوم من هنا غير لما تخلصي اكلك كله
مروه:طيب ( وضحكت بس كانت ضحكه حزينه )
وجه الاكل وكلت مروه طبقها كله وادهم شرب قهوه وفضلوا ساكتين شويه وبعدين ادهم قال:
ادهم:ها قررتي نطلق امتى؟
مروه اول ما سمعت كده ابتدت تعيط جامد اوي وراح ادهم قام وقعد على الارض جنبها وحط وشها بين ايديه ومسح دموعها وقالها:
ادهم:بتعيطي ليه بس؟
مروه:عشان عايز تسيبني
ادهم خدها في حضنه وكانه مش عايزها تبعد عنه ولا لحظه وقالها :
ادهم:انا عمري ما هسيبك انا بس كنت عايز اعملك اللي انتي عايزاه, ها قوليلي دلوقتي عايزه ايه؟
مروه راحت بكل جرأه حضنته جامد وباسته قدام كل الناس اللي قعدوا يصقفوا ويصفروا جامد اوي وراح شالها بحنان وهي سألته:
مروه:على فين؟
ادهم:انا سايبك تتكلمي من يوم ما قابلتك صدفه سيبني انهارده اعمل اللي انا عايزه
راحت مروه لفت دراعها حوالين رقبته وسكتت وراح ركبها العربيه وطلعوا على افخم فندق في روما وطلب ادهم جناح العرايس وطلعوا فوق واول ما دخلوا الجناح قالها:
ادهم:اخيرا حسيتي بيه
مروه:حسيت بيك من زمان بس كنت بكدب نفسي
ادهم:يعني بتحبيني قد ما بحبك؟
مروه:اكتررررررر بكتييييييير
ادهم شالها ولف بيها في كل المكان لغاية ما وقعوا على السرير وبصوا لبعض و................................................. .................................................. .................................................. ...
وبعد ساعه قعد ادهم على السرير ومروه في حضنه وسألها :
ادهم:امتى اول مره حسيتي انك بتحبيني؟
مروه:عايز الحقيقه؟
ادهم:طبعاااااااااا
مروه:يوم ما كنت عندنا في البيت بتتمشى وانت ماسك موزه
ادهم:ههههههههه آه اليوم ده رحت لباباكي المكتب وحكيتله كل اللي حصل بينا وساعتها طلبت ايدك منه بجد مش كده وكده
مروه:خلاص بقى انا عرفت غلطتي , وانت امتى اول مره عرفت انك بتحبني؟
ادهم:بصي انا حبيتك من اول نظره بس احساسي بقى مختلف لما دخلت الاوضه في الدار عشان آخدك ونتصور حسيت اني طاير من الفرح انك هتكوني عروستي وحبيبتي طول العمرو كفايه اللي استحملته علشانك
مروه:ايه اللي استحملته علشاني؟؟؟؟؟
ادهم:كفايه كنت بتبقي نايمه جنبي وبخاف المسك لتخافي مني لأ وايه كنتي بتنامي بطريقه كأنك بتتخانقي وتفضلي تحطي رجلك في اي حته وانا بستحمل كل ده علشانك ههههههه
مروه:كنت بحط رجلي فين بالضبط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ادهم:الحاجات ده مبتتقلش تعالي اوريكي............................................ ........................

وفضل ادهم ومروه في الفندق اسبوع مخرجوش خالص بره الجناح وبعد كده مروه قالت:
مروه:مش هترجع شغلك بقى؟
ادهم:انتي زهقتي مني ولا ايه؟
مروه:عمري ما هزهق منك ابدا بس لازم ترجع شغلك
ادهم :بس على شرط
مروه:موافقه طبعا
ادهم:مش تسمعيه الاول
مروه:اوكيه قول
ادهم:تقدمي استقالتك من الشركه
مروه حست انها هيغمى عليها فادهم قال:
ادهم :متتخضيش كده انا عايز اقول انك هتشتغلي معايا وهنسافر كل الدنيا سوا مش بس ايطاليا
مروه راحت حضنته جامد وقالت:بحباااااااااااااااااااااااااااااااااك
ادهم:طب تعالي وريني قد ايه
.................................................. .................................................. .................................................. ..

وعشوا في تبات ونبات وخلفوا بنت شبه مروه وولد شبه ادهم وكان علطول لابس شـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــورت زي باباه بالضبط

 



هناك 3 تعليقات:

  1. بجد تحفة حلوة اوووووووووووووووووووى تسلم ايديك

    ردحذف
  2. تحفه مش هي بس ده كل القصص بتاعتك حلوة اوووووووي

    ردحذف